Clienții de mașini se vor orienta și mai puternic către piața second-hand, după ce taxa auto va fi aplicată și mașinilor noi Euro 4, cu motoare mai mici de 2.000 de centimetri cubi, estimează șeful rețelei de dealeri a AutoItalia, Cristi Milea.
„Probabil că vom asista la deturnarea și mai puternică a clienților de mașini noi, în special a celor care doresc modele accesibile, către piața second-hand”, a declarat, ieri, Milea, după inaugurarea unui complex auto integrat în cartierul Colentina din București.
Actul normativ prin care plata taxei de primă înmatriculare pentru mașinile noi cu normă de poluare Euro 4 fusese suspendată nu va mai putea fi reînnoit, astfel că, după termenul de expirare a suspendării, ea va fi plătită.
Ministrul interimar al Mediului, Elena Udrea, a declarat marți că, după discuții cu reprezentanții Comisiei Europene, nu se mai poate prelungi suspendarea de la plată a taxei pentru mașinile noi Euro 4, astfel că, după 15 decembrie, termenul până la care plata a fost suspendată, ea se va plăti.
Udrea a adăugat că nu intenționează modificarea actualei legislații în problema taxei auto.
Președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor Auto (APIA), Ernest Popovici, a declarat agenției MEDIAFAX că tot timpul problema taxei auto a picat „într-un moment nepotrivit” și a reclamat instabilitatea politică din prezent, care nu face bine industriei auto.
Conform legislației actuale, autovehiculele din categoria Euro 4, cu o capacitate cilindrică de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei pe poluare dacă se înmatriculează pentru prima dată în orice stat din Uniunea Europeană în perioada 15 decembrie 2008-15 decembrie 2009.