Sute de suceveni au fost, sâmbătă noaptea, devoratori de publicitate



Noapte albă pentru sucevenii pasionați de spoturile publicitare adevărate, necenzurate și inteligente. Sâmbătă noaptea, Casa de Cultură Suceava a fost gazda unui eveniment consacrat pe plan național și internațional, „Noaptea devoratorilor de publicitate”. Suceava a fost unul dintre cele patru orașe gazdă ale „Nopții devoratorilor de publicitate”, iar evenimentul de sâmbătă seara a pus punct turneului din acest an, care a debutat la Iași și a continuat la Timișoara și Cluj.
„Noaptea Devoratorilor de Publicitate” este un show creat de către Jean Marie Boursicot în 1981 și de atunci s-a transformat într-un fenomen planetar, cucerind inimile și mințile pasionaților de publicitate din peste 40 de țări. Ore întregi de calupuri de publicitate neîntreruptă de filme, spoturi necenzurate, care nu rulează la televizor, aceasta au putut viziona sucevenii care au ales să-și petreacă noaptea de sâmbătă la Casa de Cultură. Din păcate, nu mulți au fost însă sucevenii care au „devorat” publicitatea, iar organizatorii evenimentului, MSA Events, au declarat că „s-au vândut sub trei sferturi din bilete, devoratorii de aici fiind mai puțini decât cei din Timișoara, Cluj sau Iași”.
Trupa „Fără Zahăr”, invitată la eveniment
Monica Tarcău, PR Officer la MSA, a declarat că „Noaptea devoratorilor de publicitate este cel mai popular spectacol publicitar din Europa. Totul a pornit de la Jean Marie Boursicot, pentru care spoturile publicitare erau o fascinație și a început să le colecționeze, dând astfel naștere, în 1981, la prima ediție a evenimentului”. România a găzduit prima „Noapte a devoratorilor publicitate” în anul 1995.
Orele neîntrerupte de publicitate au fost savurate de suceveni, iar Trupa „Fără Zahăr”, invitată la eveniment, și care, de altfel, a și jurizat finala spoturilor, a oferit sucevenilor și un minispectacol care a îmbinat umorul, parodia și versurile pline de duh cu linii muzicale actuale, inspirate.
Evenimentul a fost susținut de branduri de prim rang precum Ovi by Nokia, BCR și Iulius Mall.
Iată ce declară producătorul general, Dan Chișu, despre selecția din acest an: „Ce este nou în programul Nopții din 2009? Totul. Pentru că, deși și-a păstrat specificul, target-ul și conceptul, conținutul reflectă cam tot ce s-a creat în materie de advertising în ultimul an. Noaptea Devoratorilor de Publicitate este spațiul virtual în care fiecare poate deveni orice, de la copywriter la consumator. Sau, cum îmi place mie să spun, Noaptea Devoratorilor de Publicitate este cea mai lungă pauză publicitară neîntreruptă de film.”