– OJPC atrage atenția sucevenilor că „este vorba despre un concurs fantomă, care deși promite cîștiguri mari, acestea nu sînt reale”
– Cîștigătorii concursului sînt cei care găsesc sub pelicula aurie de pe pliant mesajul „ai cîștigat” și care apelează un număr de telefon, însă directorul OJPC Vasile Latiș a precizat că „toate pliantele au acest text, iar la efectuarea apelului apare mesajul , iar consumatorul este taxat cu 1,5 euro pe minut”
Sărbătorile de iarnă aduc o dată cu ele tot felul de concursuri și oferte senzaționale, cu premii tentante, menite a atrage pe oricine. Dacă unele firme chiar dau cîștigătorilor ceea ce promit, altele însă nu fac nimic altceva decît să înșele, iar cîștigătorii să fie tocmai organizatorii concursului. Așa stau lucrurile în ceea ce privește și „Marele Concurs” organizat de firma bucureșteană Datamarket, concursul în plasa căruia au căzut și sucevenii „îmbătați” de premiile oferite. La Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului au început să se înregistreze reclamații de la sucevenii păcăliți de organizatorii concursului, suceveni care nu au cîștigat în cele din urmă nimic, ci mai mult, au avut de scos bani din buzunar. Mai exact, este vorba despre un concurs național, care răsplătește cîștigătorii cu șapte premii mari, plus alte mii de premii surpriză. Tot ceea ce trebuie făcut este să se răzuiască pelicula aurie de pe fața pliantului, iar dacă apare mesajul scris „ai cîștigat” urmat de un cod numeric de șapte cifre , ești „fericitul” cîștigător. Pentru a intra în posesia premiului cîștigătorii trebuie să sune la un număr de telefon, apel taxat cu 1,5 euro pe minut, fără TVA. Directorul OJPC Suceava, Vasile Latiș, a declarat că „ceea ce trebuie să știe însă sucevenii este faptul că toate pliantele din concurs sînt teoretic cîștigătoare, numai că în momentul în care se apelează numărul de telefon indicat apare mesajul , iar consumatorul suportă prețul convorbirii”. Așa cum spuneam la Suceava, la OJPC au început să se înregistreze reclamații din partea celor înșelați de organizatorii „Marelui Concurs”, dar și la București numărul plîngerilor este de peste 300. Mai mult, la adresa firmei Datamarket nu a putut fi contactată nici o persoană pentru informații și lămuriri. Se constată așadar, după cum a declarat Vasile Latiș, „nerespectarea condițiilor declarate în pliantul publicitar și prejudicierea intereselor economice ale consumatorilor prin practicarea publicității înșelătoare”. Practic, după cum tot directorul OJPC Suceava, Vasile Latiș, a declarat, „este vorba despre un concurs fantomă, care urmărește obținerea unui profit cu orice preț, încălcînd legislația cu privire la drepturile consumatorului”. Oficiul pentru Protecția Consumatorului București a sesizat Poliția Economică – Serviciul de Investigare a Fraudelor, care continuă cercetările cu privire la acest caz.