Intervenția specialiștilor în situații de urgență va beneficia, în al doilea trimestru al anului viitor, de echipamente performante primite în cadrul unui proiect cu finanțare europeană, lansat marți, ca rezultat al parteneriatului din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară EURONEST. Proiectul a fost prezentat de vicepreședintele Consiliului Județean Suceava, Vasile Ilie, împreună cu colonelul Romeo Burlui, șeful Inspectoratului pentru Situații de Urgență, directorul Serviciului de Ambulanță, dr. Daniel Martiniuc, dr. Marinela Grădinaru, director adjunct la Direcția de Sănătate Publică, managerul de proiect Alina Popa și asistenta sa, Gabriela Dugan, de la CJ Suceava.
Potrivit vicepreședintelui Vasile Ilie, în cadrul proiectului derulat la nivelul Regiunii de Dezvoltare Nord-Est se vor achiziționa 47 de autospeciale care vor fi repartizate prin contracte de comodat Inspectoratelor pentru Situații de Urgență de la Suceava, Bacău, Botoșani, Iași, Neamț și Vaslui. ISU Suceava va primi 10 autospeciale, în valoare totală de 2,090 milioane de euro. Șase dintre mașini sunt de capacitate medie pentru lucrul cu apă și spumă, utilizate în stingerea incendiilor, o autospecială este de capacitate mărită, o autospecială de cercetare pentru risc nuclear, biologic și tehnologic, una pentru descarcerări grele și o autospecială complexă de intervenție, descarcerare și acordare a asistenței medicale de urgență.
Proiectul a fost acceptat spre a fi finanțat în cadrul POR, axa 3, măsura 3.3, iar contractul a fost semnat pe 16 iulie a.c.. Consiliul Județean Suceava va contribui cu aproximativ 187.000 de lei.
Dotare
Suceava va avea 10 autospeciale performante pentru situații de urgență
