Sprijinirea adulților cu dificultăți de învățare, în vederea depășirii barierelor care le afectează participarea profesională și accesul la învățare



Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina a găzduit o activitate de învățare, predare și formare
Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina a găzduit o activitate de învățare, predare și formare

În perioada 1-4 iulie 2025, Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina a avut onoarea de a găzdui, la sediul său din Suceava, o activitate de învățare, predare și formare desfășurată în cadrul proiectului GUIDE – Facilitating training of Adults with Learning Difficulties for professional development, cu codul de referință 2023-1-IT02-KA220-ADU-000160459. Această inițiativă reunește parteneri din patru țări europene: Ustanova za obrazovanje odraslih Dante (Croația), e-Nable Greece (Grecia), „Microkosmos” Associazione Culturale Italo-Ellenica per la Formazione (Italia) și Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina (România).
Proiectul are ca obiectiv sprijinirea adulților cu dificultăți de învățare – precum dislexia, ADHD, dispractia sau discalculia – în vederea depășirii barierelor care le afectează participarea profesională și accesul la învățare continuă. Totodată, proiectul încurajează implicarea activă a acestora în contexte internaționale de învățare, promovând colaborarea și schimbul de experiențe între educatori și cursanți.
Pe parcursul întâlnirii de la Suceava, planurile de lecție dezvoltate în cadrul proiectului au fost testate și evaluate de către trainerii și adulții cu dificultăți de învățare participanți la activitate, într-un mediu colaborativ, deschis și dinamic. Aceste sesiuni de lucru au fost completate de workshopuri tematice, discuții aplicate și vizite culturale, menite să ofere participanților o experiență de învățare complexă și relevantă. După finalizarea activităților de training a luat loc și o întâlnire de management din cadrul proiectului. Discuțiile strategice sunt esențiale pentru asigurarea unui impact pe termen lung.
Un punct de reper important a fost vizita de studiu la Complexul de Recuperare Neuro-Psiho-Motorie Blijdorp „O Nouă Viață” Suceava – Centrul de servicii sociale pentru persoane adulte cu dizabilități, care a oferit participanților oportunitatea de a observa direct modele eficiente de sprijin și integrare implementate la nivel local.
Mulțumiri speciale se îndreaptă către domnul Ionel Ivan, Șef al Complexului Blijdorp, pentru implicarea remarcabilă și deschiderea de care a dat dovadă, precum și către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Suceava, pentru sprijinul constant și colaborarea instituțională care au contribuit semnificativ la succesul întâlnirii.
Proiectul GUIDE reflectă angajamentul comun al organizațiilor partenere de a construi un cadru educațional și profesional echitabil pentru toți, susținând incluziunea și participarea activă a adulților cu dificultăți de învățare la viața economică și socială.
(Kateryna Mahas, Manager Comunicare, telefon 0230 524 128)


Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina a găzduit o activitate de învățare, predare și formare
Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina a găzduit o activitate de învățare, predare și formare
Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina a găzduit o activitate de învățare, predare și formare
Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina a găzduit o activitate de învățare, predare și formare
Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina a găzduit o activitate de învățare, predare și formare
Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina a găzduit o activitate de învățare, predare și formare


Recomandări

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională
Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Al patrulea curs gratuit de instruire a persoanelor care lucrează cu copii neurodivergenți, finalizat

Programul ABBA in schools 2 a reunit 173 de participanți, dintre care 71 profesori, 36 educatoriprofesori pentru educație timpurie, 24 de învățători, 12 părinți
Programul ABBA in schools 2 a reunit 173 de participanți, dintre care 71 profesori, 36 educatoriprofesori pentru educație timpurie, 24 de învățători, 12 părinți

610 persoane din Regiunea Nord-Est, ajutate să dobândească noi cunoștințe și competențe digitale, printr-un proiect cofinanțat de Uniunea Europeană

610 persoane din Regiunea Nord-Est, ajutate să dobândească noi cunoștințe și competențe digitale, printr-un proiect cofinanțat de Uniunea Europeană
610 persoane din Regiunea Nord-Est, ajutate să dobândească noi cunoștințe și competențe digitale, printr-un proiect cofinanțat de Uniunea Europeană

„Un nou acasă, o nouă poveste” – proiect de integrare a copiilor ucraineni în sistemul educațional românesc și în comunitate

„Un nou acasă, o nouă poveste” – proiect de integrare a copiilor ucraineni în sistemul educațional românesc și în comunitate, desfășurat la Grădinița Obcini
„Un nou acasă, o nouă poveste” – proiect de integrare a copiilor ucraineni în sistemul educațional românesc și în comunitate, desfășurat la Grădinița Obcini