Evaziunea în Portul Constanța trece de 40%, iar prețurile pentru închirierea danelor sunt prea mici, afirmă ministrul Transporturilor, Dan Șova, care spune că listarea a 14% din acțiunile companiei va fi realizată de un departament din Ministerul Economiei, informează Mediafax.”În acest moment Ministerul Transporturilor are 60%, primăria Constanța – 20% și Fondul Proprietatea 20%. Intenția noastră este să dăm încă 13% Primăriei Constanța și să scoatem pe bursă 14%. În acest fel vom avea un echilibru perfect între autoritatea centrală și autoritatea locală, adică Ministerul Transporturilor va avea 33%, Primăria Constanța va avea 33%, asigurând în acest fel egala reprezentare a intereselor centrale și locale în portul Constanța, 34% ajungând în sferă privată. (…) Avantajul scoaterii pe bursă a 14% este reprezentat de transformarea Administrației Portului Constanța în companie publică, ceea ce presupune transparentizarea tuturor operațiunilor, pentru că fără această transparentizare nu este posibilă listarea pe bursă. Acest lucru va duce în mod evident la creșterea investițiilor în portul Constanța și în mod inevitabil la creșterea activității economice a operatorilor privați”, a declarat marți ministrul Transporturilor, Dan Șova.Ministerul Economiei a pregătit un proiect de ordonanță de urgență pentru înființarea Departamentului pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului, care va funcționa în coordonarea ministrului Economiei, prin reorganizarea Oficiului Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie și prin preluarea atribuțiilor privind privatizarea ale Departamentului pentru Energie.Șova spune că în Portul Constanța există „două probleme foarte grave”, respectiv o evaziune fiscală „de peste 40%” și prețuri de închieriere ale danelor plasate de foarte multe ori „foarte jos”, ceea ce afectează veniturile Administrației Porturilor.