Trei din cinci români consderă că în România mass-media sunt independente, potrivit unui sondaj de opinie realizat de Compania de Cercetare Sociologică și Branding (CCSB), la comanda Pro Democrația.
Această opinie este împărtășită de 62 la sută dintre cei intervievați, o opinie contrară având 31 la sută dintre repondenți.
Un procent mai mare, de 69 la sută, dintre cei care au răspuns consideră că, în România, mass-media servește interesele populației, un punct de vedere contrar fiind susținut de 27 la sută dintre repondenți.
La întrebarea „Cât de importantă este mass-media pentru democrație?”, 58 la sută dintre cei chestionați au răsuns „foarte importantă”, 28 la sută – „destul de importantă”, 8 la sută – „destul de puțin importantă” și trei la sută – „deloc importantă”.
Potrivit sondajului de opinie, 71 la sută dintre repondenți au declarat că televizorul este, în general, principala sursă de unde își iau informațiile, 13 la sută au afirmat că principala susrsă de informații este Internetul, 9 la sută – presa scrisă, iar 6 la sută – radioul.
Repondenții au mai afirmat că, într-o zi normală din timpul săptămânii, petrec în medie 2,7 ore la televizor, 1,3 ore ascultând radioul, 0,8 ore citind presa scrisă și 0,8 ore navigând pe Internet.
De asemenea, aproape jumătate dintre români consideră că politicienii nu gândesc niciodată ca oamenii obișnuiți.
Studiul a fost realizat de Compania de Cercetare Sociologică și Branding, în perioada 23-28 septembrie, pe un eșantion reprezentativ alcătuit din 1.017 persoane, sondajul de opinie având o marjă de eroare de plus minus 3,1 la sută.