Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a avut vineri dimineață încă o întâlnire cu premierul României, Ilie Bolojan, în biroul acestuia, pentru a încerca să-l convingă pe șeful Guvernului de necesitatea reaprobării urgente a indicatorilor tehnico-economici pentru construcția variantei ocolitoare a orașului Gura Humorului. A fost a doua întâlnire pe această temă între cei doi, Ilie Bolojan insistând și de această dată că este necesară reducerea valorii din devizul general al investiției, deoarece consideră că valoarea de 150 de milioane de euro este prea mare.
În cadrul întâlnirii, Gheorghe Șoldan i-a explicat șefului Executivului că prețul investiției se va putea regla ulterior, în urma licitației. Președintele CJ Suceava a susținut că o nouă reducere a devizului ar însemna reluarea întregului circuit de avizare, ceea ce ar întârzia proiectul. Totodată, el a atras atenția că diminuarea valorii ar putea descuraja participarea constructorilor la licitație.
Gheorghe Șoldan i-a transmis premierului și o scrisoare oficială prin care Consiliul Județean se angajează să asigure jumătate din contribuția financiară care ar urma să revină Guvernului. Cu toate acestea, premierul Bolojan a rămas ferm pe poziție, solicitând în continuarea doar reducerea valorii din devizul investiției.
După întâlnirea cu premierul României, Gheorghe Șoldan a atras atenția că refacerea devizului va duce la o întârziere de cel puțin o lună în aprobarea Hotărârii de Guvern privind reaprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru centura orașului Gura Humorului.

De precizat că proiectul variantei ocolitoare Gura Humorului a fost inițial estimat la 540 de milioane de euro, în baza documentației elaborate de fosta administrație liberală, iar ulterior costurile au urcat la aproximativ 700 de milioane de euro, după reactualizarea prețurilor. Gheorghe Șoldan a amintit că după preluarea conducerii Consiliului Județean Suceava a venit cu varianta etapizată pentru această investiție care prevede execuția lucrării în două faze, la profil de „half-profile”, cu o bandă și jumătate pe sens, pentru un cost total estimat la 150 de milioane de euro.
El a mai declarat că finanțarea investiției va fi asigurată în cadrul Programului Operațional Transporturi 2021–2027, care acoperă 60% din costuri, în timp ce Guvernul României ar urma să contribuie cu 30%, iar Consiliul Județean Suceava cu 10% și cheltuielile neeligibile.






