Sindicaliștii sunt nemulțumiți de patru prevederi din proiectul Legii educației



Sindicaliștii sunt nemulțumiți de patru prevederi din proiectul Legii educației, privind titularizarea, includerea clasei a IX-a la liceu, componența Consiliului de administrație al școlii și finanțarea per elev.
Reprezentanții federațiilor din învățământ au reluat, miercuri, discuțiile la Ministerul Educației pe tema proiectului Legii educației.
Secretarul general al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Liviu Pop, a declarat după aproximativ trei ore de negocieri cu secretarii de stat ai Ministerului Educației, că nu s-a discutat decât despre titularizare și nu au reușit să ajungă la un punct de vedere comun.
„Titularizarea în sistem oferă stabilitate, pe când titularizarea în unitățile de învățământ poate produce dezechilibre. Ministerul nu are niciun argument în favoarea soluției propuse, cele 170.000 de cadre didactice titulare în urma evaluărilor ar putea să fie disponibilizate. Contează foarte mult cine face evaluarea. Obiectivul nostru principal este menținerea titularizării în sistem”, a spus Pop.
Un alt punct al proiectului de lege care îi nemulțumește pe sindicaliști este trecerea clasei a IX-a la gimnaziu.
De asemenea, reprezentanții cadrelor didactice sunt nemulțumiți de componența Consiliului de Administrație.
„Un alt capitol pe care îl vom discuta este legat de Consiliul de administrație și funcționarea acestuia, în condițiile în care în anumite situații președintele Consiliului preia prerogativele directorului de unități școlare”, a mai spus Pop.
Discuțiile privind proiectul Legi educației vor continua, joi, la ora 11.00, la Biblioteca Centrală Universitară, unde sunt invitați să participe sindicaliști, reprezentanți ai studenților, profesorilor și elevilor.
Guvernul intenționează să se reunească, luni, în ședință, pentru a aproba proiectul legii educației, au declarat agenției MEDIAFAX surse oficiale.
„Se ia în calcul organizarea unei ședințe extraordinare de guvern, în care să fie adoptat proiectul de lege. În ședința de miercuri a fost analizat stadiul elaborării documentului”, au arătat sursele citate.
După ședința din 17 martie, premierul Emil Boc a anunțat că proiectul de lege privind educația națională a fost discutat și avizat de Guvern, într-o primă lectură, urmând să fie prezentat în dezbatere publică pentru o perioadă de două săptămâni, la finalul căreia va fi dezbătut din nou în Guvern în vederea aprobării finale.
Ulterior, Executivul a amânat adoptarea proiectului de lege, pentru a analiza propunerile avansate în vederea modificării actului nornativ.
Plenul Senatului urmează să dezbată, miercuri după-amiază, moțiunea simplă pe tema educației, inițiată de 41 de senatori ai PNL și PSD, în care este criticat proiectul de lege propus de Ministerul Educației, apreciindu-se că este necesară elaborarea unui alt act normativ în domeniu.
În 29 martie, la Palatul Parlamentului a fost organizată o dezbatere pe tema proiectului Legii educației, la care au fost prezenți președintele Train Băsescu și premierul Emil Boc, vicepremierul Marko Bela și parlamenatari din PDL, independenți, ai minorităților. Reprezentanții PSD și PNL nu au participat la dezbatere.
Discuțiile de la Palatul Parlamentului pe tema proiectului Legii educației au vizat mai multe probleme din învățământul preuniversitar, organizarea titularizării, componența consiliului de administrație, trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, finanțarea pe elev, care urmărește școlarul indiferent de învățământ, de stat sau privat, cât și personalitatea juridică a școlilor fiind cele mai animate subiecte.
În cazul învățământului superior, cele mai multe probleme au ridicat articolele privind alegerea lectorilor, autonomia universitară și fuzionarea universităților.