Simulacru de examen, simulacru de elevi



Simularea examenelor ca antrenament, ca pregătire psihologică este bine-venită, acțiunea în sine însă, așa cum se întâmplă, se poate traduce foarte bine prin „ne facem că facem”. Ceea ce sună și este foarte românește. Elevii noștri nu sunt învățați cum să facă față unor competiții, ci doar că scopul este câștigarea ei. Asta li se spune de mici, asta văd ei că apreciază adulții, fie părinți, fie profesori, iar cum imitația este cea mai facilă metodă de a învăța, nu e de mirare că luptăm cu morile de vânt ca să zărim vreo schimbare în sistemul nostru educațional. Săptămâna trecută, elevii de a VIII-a, a XI-a și a XII-a au simulat Evaluarea Națională și Bacalaureatul. A fost greu, dar în standardul programei școlare. Specialiștii spun că nu se așteaptă la rezultate foarte bune pentru că știu că elevii tratează aceste teste cu lipsă de interes, dat fiind faptul că nu există miză. Păi miza asta cine le-o oferă? Ploaia, vântul de primăvară sau educatorii? Tot specialiștii analizează și concluzionează că lucrările sunt corectate de profesorii de la clasă, ceea ce implică un grad de subiectivism. Bănuiesc că e același subiectivism cu care dascălii lucrează tot timpul anului. Nu văd, deci, problema. Mai constată specialiștii că elevii se grăbesc, vor să scrie multe pagini, dar nu răspund cerințelor. Să fim serioși, asta nu se întâmplă doar la simulare, exact ca și situația de asemenea sesizată, în care elevii nu verifică și nu cer baremul. Păi pe parcursul anilor de studiu nu-i încurajează nimeni să facă asta, de ce ar face-o la simulare? La noi corectura stă în pixul profesorului, el notează, el face clasamente. Elevul român nu este încurajat să se autoevalueze, cum nu este încurajat să se întreacă pe sine. Decât rarisim. Ca urmare, putem spune, din nou, că nu elevii au probleme cu simularea și că porcul nu-ngrașă în ajun.



Recomandări

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională
Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Excelența în educație, răsplătită la Fălticeni: 72 de elevi vor fi premiați pentru rezultatele obținute la evaluarea națională și bacalaureat

Primăria și CL Fălticeni continuă tradiția de a premia elevii care au demonstrat excelență la evaluarea națională și bacalaureat
Primăria și CL Fălticeni continuă tradiția de a premia elevii care au demonstrat excelență la evaluarea națională și bacalaureat

Eleva Beatrice Ecaterina Tcaciuc a obținut Marele Trofeu la Festivalul Internațional „Vis de Stea”, ediția a XIV-a

Eleva Beatrice Ecaterina Tcaciuc a obținut Marele Trofeu la Festivalul Internațional „Vis de Stea”, ediția a XIV-a
Eleva Beatrice Ecaterina Tcaciuc a obținut Marele Trofeu la Festivalul Internațional „Vis de Stea”, ediția a XIV-a

Simina Teodora Buculei, din Fălticeni, șefă de promoție la Facultatea de Comunicare și Relații Publice din cadrul SNSPA București

Simina Teodora Buculei, din Fălticeni, șefă de promoție la Facultatea de Comunicare și Relații Publice din cadrul SNSPA București
Simina Teodora Buculei, din Fălticeni, șefă de promoție la Facultatea de Comunicare și Relații Publice din cadrul SNSPA București