Senatorii au modificat, luni, legea privind cooperarea între Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene, eliminând prevederea potrivit căreia conducătorul delegației României la reuniunile Consiliului European poate fi și prim-ministrul.
Senatul a reexaminat, în calitate de Cameră decizională, acest proiect, despre care Curtea a constatat, la sesizarea PDL, că are mai multe prevederi neconstituționale.
Astfel, la recomandarea Comisiei pentru Afaceri Europene, senatorii au eliminat textul inițial propus de Guvern care stabilea că șeful delegației României la reuniunile Consiliului European este președintele României sau prim-ministrul.
În locul acestei prevederi senatorii au adoptat un amendament care stabilește ca Guvernul să transmită celor două Camere ale Parlamentului, cu minimum 10 zile calendaristice înaintea reuniunii Consiliului European, propunerea de mandat pe care delegația României intenționează să o prezinte.
O altă prevedere eliminată a fost aceea care prevedea ca stabilirea conducătorului delegației României la reuniunile Consiliului European să fie facută prin acord între Guvernul României și Președinție, cu cel puțin 20 de zile lucrătoare înainte de data reuniunii.
În forma adoptată de senatori, această prevedere a fost înlocuită cu una care stabilește că înaintea reuniunii Consiliului European, Parlamentul poate adopta propuneri privind mandatul.
Din textul inițial a fost scos și textul potrivit căruia, în situația în care acest acord nu se realiza în termen, Parlamentul, în ședință comună a celor două Camere, urma să desemneze conducătorul delegației României.
Senatorii au renunțat, de asemenea, la textul din lege care stabilea că Guvernul trebuia să transmită celor două Camere ale Parlamentului, în termen de maximum 7 zile lucrătoare, înaintea reuniunii Consiliului European, propunerea de mandat pe care delegația României intenționează să o prezinte, care urma să fie adoptat de Parlament.
La fel, în urma deciziei senatorilor, din proiectul de lege care va merge la promulgare nu va mai face parte prevederea prin care se stipula că în cazul în care conducătorul delegației României la reuninea Consiliului European susținea altă poziție decât cea primită prin mandat, Guvernul urma să motiveze în scris acea poziție.