– Propunerea lui Carcalete a venit pentru a preîntîmpina cazuri gen Cajvana, unde elevii veneau la școală de două ori pe an, iar IȘJ era în imposibilitate legală de a lua vreo măsură
La întîlnirea pe care a avut-o cu Ministrul Educației, Mircea Miclea, șeful învățămîntului sucevean, Petru Carcalete, a propus ca în noul regulament școlar ce urmează a intra în vigoare să fie definită clar noțiunea de abandon școlar, adică să se precizeze la cîte absențe motivate și nemotivate se consideră că elevul s-a lăsat de școală. Carcalete a precizat că „actualul regulament nu definește abandonul, și propunerea mea este fundamentată de faptul că foarte mulți elevi lipsesc nepermis de mult de la școală și la un moment dat nu mai pot acumula cunoștințele necesare promovării clasei respective”. Cu toate acestea, Petru Carcalete a declarat că „foarte mulți elevi lipsesc tot anul de la școală, și vin în august și trec clasa”, luînd în discuție situația de la Cajvana, unde anul școlar trecut, peste 100 de elevi veneau de două ori pe an la școală, ca să treacă clasa, restul timpului petrecîndu-l la muncă în străinătate. În astfel de situații, școala și Inspectoratul Școlar se află în imposibilitatea legală de a lua vreo măsură, tocmai pentru că regulamentul nu definește abandonul școlar. Carcalete a mai declarat că „dacă propunerea mea va fi aprobată, la un anumit număr de absențe acumulat de elev se va considera că a abandonat școala, și dacă vrea să revină o poate face în următorul an școlar, dar la același nivel”.