Posibile explicații

Șeful firmei care trebuia să modernizeze DN 18 Iacobeni – Borșa, reținut de DNA pentru evaziune fiscală, a fost arestat



După rezilierea contractului cu Shapir Structures lucrările de reabilitare a DN 18 au încetat
După rezilierea contractului cu Shapir Structures lucrările de reabilitare a DN 18 au încetat

Patronul firmei care trebuia să se ocupe cu reabilitarea drumului național DN 18 pe sectorul dintre Iacobeni și Borșa a fost reținut de procurorii Direcției Naționale Anticorupției, iar aseară magistrații Tribunalului București au decis arestarea sa. Decizia luată de magistrații Tribunalului București nu este definitivă, putând fi contestată la Curtea de Apel București.
Morgenstern Avraham este acuzat de evaziune fiscală prin intermediul firmei sale, SC Shapir Structures SRL, aceeași care câștigase licitația pentru modernizarea DN 18. Potrivit anchetatorilor, prejudiciul adus de Avraham bugetului de stat se ridică la peste 10 milioane de euro. Suveica prin care administratorul Shapir Structures fenta bugetul de stat era una destul de simplă și se baza pe firme înregistrate în paradisuri fiscale, iar modalitatea în care s-au înregistrat cheltuieli fictive în sumă totală de peste 65 milioane lei a fost folosită și de alți patroni din România. Cu această sumă, israelianul plătea consultanță și asistență tehnică societăților Larton Consultants ltd Cipru și Comrad Leasing ltd Cipru, controlate tot de inculpatul Morgenstern Avraham, plăți care nu existau în realitate.
Shapir Structures a tergiversat demararea lucrărilor de modernizare la DN 18 timp de mai mulți ani, contractul fiind reziliat după mai multe tentative eșuate pe data de 22 mai 2014. „Contractul a fost reziliat pentru neîndeplinirea clauzelor contractuale și neasigurarea condițiilor de siguranța circulației, în zona șantierului”, au motivat reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) decizia de reziliere a contractului.
Lucrările de reabilitate a DN 18, pe sectorul care pleacă de la intersecția cu DN 17, la Iacobeni, traversează comunele Ciocănești și Cârlibaba și continuă până la Moisei, în Maramureș, trebuiau să înceapă pe 1 septembrie 2011 și să fie finalizate pe 31 august 2013. În total, 730 de zile de lucru. În realitate, lucrările de modernizare nu au existat.
După rezilierea contractului cu Shapir Structures lucrările de reabilitare a DN 18 au încetat. CNADNR a anunțat că va relua procedura de licitație pentru stabilirea firmelor care vor moderniza DN 18, pe sectorul Borșa-Iacobeni, care va fi împărțit în trei secțiuni, iar procedura de licitație se estimează a fi finalizată la sfârșitul anului 2014.
Asta înseamnă că lucrările ar urma să fie demarate cel mai repede în primăvara lui 2015.



Recomandări

Angelica Fădor: ”Cei care au blocat mai mulți ani modernizarea DN 18 trebuie căutați în zona guvernelor PSD”

Angelica Fădor: Cei care au blocat mai mulți ani modernizarea DN 18 trebuie căutați în zona guvernelor PSD
Angelica Fădor: Cei care au blocat mai mulți ani modernizarea DN 18 trebuie căutați în zona guvernelor PSD