– Majoritatea instituțiilor publice din județ nu sunt asigurate, iar în cazul unor dezastre vor suporta reparațiile din fonduri proprii
– Printre instituțiile care nu și-au asigurat clădirea în care își desfășoară activitatea se numără Primăria Suceava și Direcția Agricolă
– Sumele care ar trebui alocate de instituțiile publice pentru asigurări ar fi modice în comparație cu fondurile pe care ar trebui să le aloce în cazul producerii unor calamități
– Un exemplu ar fi Primăria Suceava, care, pentru asigurarea clădirii, ar trebui să aloce de la buget aproximativ 45 milioane de lei
Majoritatea instituțiilor publice din județul Suceava riscă să suporte din fonduri proprii eventualele pagube produse în caz de incendii sau alte calamități naturale. Și asta pentru că o mare parte dintre acestea nu au asigurări încheiate pentru clădirile în care își desfășoară activitatea. Potrivit mai multor reprezentanți ai firmelor de asigurări din municipiul Suceava instituțiile publice din județul Suceava care au încheiate asigurări pot fi numărate pe degete, unul dintre motivele pentru care acesta nu încheie polițe este lipsa fondurilor. „Ei sunt extrem de reticenți în a încheia polițe de asigurare. În general instituțiile publice nu dețin bani pentru asigurări, având în vedere că nu au alocate sumele în buget cu această destinație”, a precizat directorul Allianz Țiriac Suceava, Ovidiu Voinescu. El a precizat că lipsa asigurărilor pentru clădirile în care își desfășoară activitatea instituțiile publice poate fi justificată prin sumele foarte mari pe care acestea ar trebui să le plătească, în condițiile în care acestea sunt stabilite în urma unei evaluări, în care se ține cont de suprafața clădirii, materialele din care este construită, uzura clădirii și vechimea ei. Lipsa asigurărilor la instituțiile publice din județ este confirmată și de către directorul adjunct al ARDAF Suceava, Sorin Crîșmariu, care a precizat că la nivelul județului Suceava, societatea pe care o reprezintă nu are încheiată nici o astfel de poliță de asigurare. „Instituțiile publice nu au un buget pentru asigurări. În mod normal astfel de asigurări ar trebui să fie obligatorii, însă, dacă ele se fac, acest lucru se întâmplă mai mult ca o constrângere”, a spus Crîșmariu.
– Primăria Suceava nu este asigurată
Printre instituțiile care nu au încheiat o poliță de asigurare pentru clădirea în care își desfășoară activitatea este și Primăria Suceava. Acest lucru a fost confirmat de viceprimarul Angela Zarojanu, care ne-a declarat că, în momentul de față, Primăria nu este asigurată. „Din acest motiv, și având în vedere ce s-a întâmplat cu Casa de Cultură a Sucevei, în următoarea ședință a Consiliului Local voi propune alocarea sumelor necesare pentru asigurarea clădirii în care ne desfășurăm activitatea”, a spus viceprimarul Sucevei. Mai mult, ea a precizat că va propune găsirea unor soluții prin care toate unitățile de învățământ din județul Suceava să primească fonduri în vederea încheierii unor polițe de asigurare. În același timp, trebuie spus că printre instituțiile care nu sunt asigurate se numără și Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală Suceava, directorul acesteia precizând că până în momentul de față nu a încheiat o poliță în acest sens. Pe aceeași listă ar putea să intre însă și Inspectoratul Școlar Județean și Consiliul Județean Suceava, ai căror șefi au declarat în cursul zilei de ieri că nu știu exact dacă spațiile în care își desfășoară activitatea sunt asigurate. Lipsa asigurărilor pentru clădirile instituțiilor publice pare însă greu de înțeles, în condițiile în care sumele care ar trebui alocate de la buget sunt mai mult decât modice, în comparație cu fondurile care ar trebui alocate în cazul producerii unor incendii sau alte calamități. Astfel, potrivit spuselor directorului ARDAF Suceava, Viorel Petrariu, o poliță de asigurare pentru un sediu de instituție publică, construit recent, ar putea fi echivalentul a 0,18% din valoarea evaluată a clădirii. În aceste condiții, dacă am lua exemplul Primăriei Suceava, la prețul de 25 miliarde de lei, cu care a fost achiziționată în anul 2003, municipalitatea ar trebui să aloce de la buget pentru o asigurare o sumă de aproximativ 45 milioane de lei anual.
Fără bani
Se zgârcesc la mămăligă și riscă să dea și pielea de pe ei






