Orar decalat

Școlile din municipiu ar putea începe cursurile la ore diferite, pentru fluidizarea traficului



Inspectorul școlar general, prof. Ciprian Anton
Inspectorul școlar general, prof. Ciprian Anton

Inspectorul școlar general, prof. Ciprian Anton, anunță un proiect-pilot pentru anul școlar 2025–2026, care vizează fluidizarea traficului în municipiul Suceava prin decalarea programului de începere a cursurilor în școlile gimnaziale și licee.
Practic, fiecare școală va începe cursurile la ore diferite, cu decalaje de 15 – 20 de minute între unități, pentru a decongestiona traficul, pentru a evita prezența unui număr foarte mare de mașini la ora de începere a cursurilor, care era aceeași pentru toate școlile.
„Vom încerca. Spre exemplu Școala Nr. 1 poate începe la ora 7:15, Școala Nr. 4 poate începe la 7:30, Școala 8 la o altă oră și tot așa. Acestea sunt doar niște exemple”, a explicat Anton.
Acesta a arătat că ideea îi aparține și a fost discutată cu reprezentanții Primăriei Suceava, unde a fost agreată.
„Pregătim pentru anul școlar următor un proiect, o idee, pentru municipiul Suceava, și vom încerca ca programul școlar pentru clasele gimnaziale să fie diferențiat.
Vom avea o discuție cu directorii școlilor gimnaziale și liceelor ca programul de începere al școlii, de dimineață, să fie diversificat, la distanță de 15 – 20 de minute.
Să vedem ce putem reuși pentru a avea o mai bună ușurință de a circula dimineața.
Este un proiect pe care vreau să-l inițiez, am discutat și cu domnul primar, mă voi întâlni cu colegii mei directori și vom avea o discuție.
Trebuie să lucrăm la el din timp pentru că orarele încep să se facă undeva la mijlocul lui august, ține foarte mult și de orarul domnilor noștri profesori, sunt unii dintre ei care trebuie să meargă la mai multe școli, de aceea trebuie să gândim bine lucrurile.
Să vedem ce reușim, pentru că toată lumea se plânge de trafic, cred că putem ajuta și noi cu o serie de măsuri”, a explicat insp. Ciprian Anton.
Acesta a mai menționat că va fi o „încercare”, un proiect-pilot, care trebuie implementat cel puțin pentru un an.



Recomandări

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională
Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Modernizări majore, realizate sau în curs de realizare, la toate școlile și grădinițele din Salcea, pentru 1.600 de copii și tineri

100 de copii de la școli din municipiul Suceava și din comuna Adâncata, în Tabăra de creație „Micii iconari”, ediția a XIV-a

100 de copii de la școli din municipiul Suceava și din comuna Adâncata, în Tabăra de creație „Micii iconari”, ediția a XIV-a