Situație

Școli cu centrale termice neautorizate sau sobe nefuncționale, în prag de anotimp rece, la Suceava



În prag de anotimp rece, în județ anul școlar a început cu unități de învățământ în care sunt probleme cu asigurarea de agent termic pentru încălzirea sălilor de clasă. Problema este menționată în raportul pe care Inspectoratul Școlar Suceava (IȘJ) l-a înaintat Prefecturii înainte de debutul noului an școlar. Principalele probleme existente în unele școli din județ în ceea ce privește posibilitatea de a furniza căldură în timpul anotimpului rece sunt lipsa autorizațiilor de funcționare pentru centralele termice, lipsa fochiștilor, din cauză că nu există acest post în organigrama școlilor, precum și sobele nefuncționale în unele situații.
În ceea ce privește aprovizionarea cu combustibil pentru asigurarea încălzirii școlilor, potrivit raportului IȘJ, „nu se înregistrează probleme de aprovizionare cu lemn în cazul unităților ce utilizează acest tip de combustibil, majoritatea având cantitatea necesară”.
O problemă aparte este însă la Grupul Școlar Nr.1 Câmpulung Moldovenesc, unde încălzirea unității este realizată de o centrală cu combustibil lichid, stocul actual de combustibil fiind zero și nici nu există fonduri pentru procurarea stocului de agent termic necesar.
Alte situații punctuale sunt la Școala cu clasele I-VIII Poieni, Solca, unde centrala termică instalată în unitatea de învățământ nu are autorizație de funcționare și nu poate fi pornită, la Colegiul Național de Informatică „Spiru Haret” și la Școala cu clasele I-VIII din Vatra Moldoviței, unde nu sunt fochiști angajați care să manipuleze centralele și la Școlile cu clasele I-VIII din Bucșoaia și din Pananci, unde sobele din sălile de clasă sunt degradate.
Confort termic scăzut există și în unități de învățământ foarte vechi. Neintervenția la timp cu lucrări specifice de conservare și reabilitare au avut ca efecte probleme la acoperiș, infiltrații în tavan și pereți, căderi de tencuială, desprinderi de țigle și chiar zidărie, confort termic scăzut, instalații electrice degradate.



Recomandări

Toți directorii unităților de învățământ din Suceava și inspectorii școlari generali din Moldova – „Împreună pentru viitorul educației”

Toți directorii unităților de învățământ din Suceava și inspectorii școlari generali din Moldova – „Împreună pentru viitorul educației”
Toți directorii unităților de învățământ din Suceava și inspectorii școlari generali din Moldova – „Împreună pentru viitorul educației”

Aproape 40 de școli și grădinițe au fost relocate, unele în pridvorul bisericii, în cămine culturale sau în clădirile unor firme