Aproape 20 de elevi din Republica Moldova, însoțiți de doi profesori, și doi reprezentanți ai Centrului Cultural „Dacia”, din Chișinău, au participat, săptămâna trecută, la un proiect găzduit de Liceul Teoretic „Ion Luca” din Vatra Dornei. Timp de câteva zile, 18 elevi și doi profesori de la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din Anenii Noi, și de la Liceul Teoretic „Ion Suruceanu” din Suruceni, Republica Moldova, au fost găzduiți de elevi și cadre didactice de la Liceul Teoretic „Ion Luca” din Vatra Dornei, într-un schimb de experiență prin care s-a dorit ca ambele părți să conștientizeze importanța identității comune și a limbii naționale. Schimbul de experiență a fost organizat în cadrul proiectului internațional „Dacia Pitorească”. Proiectul este realizat la inițiativa Centrului Cultural European „Dacia” din Republica Moldova, în parteneriat cu Liceul Teoretic „Ion Luca” din Vatra Dornei. Pe parcursul vizitei în Vatra Dornei, elevii și profesorii din Republica Moldova au avut parte de o primire oficială la Primăria municipiului, dar și de vizite de documentare la Muzeul Etnografic, Muzeul de Științe Naturale, la Catedrala „Sfânta Treime”, dar și vizite în pasul Tihuța și la Castelul Dracula. Pe lângă aceste vizite, elevii și profesorii din Republica Moldova au participat la orele de limba română, istorie, limba engleză și TIC ținute la Liceul „Ion Luca”, dar și la mai multe activități de cunoaștere cu elevi și cadre didactice din această unitate școlară.
La final, participanții au primit diplome din partea directorului Liceului Teoretic „Ion Luca” din Vatra Dornei, Paul Bereholschi, și a președintelui Centrului „Dacia”, Viorica Oprea. Paul Bereholschi a ținut să precizeze că în cadrul acestui proiect, o delegație de elevi și profesori din liceul pe care îl conduce vor efectua, la rândul lor, o vizită similară în Republica Moldova. El a mai spus că schimbul de experiență de săptămâna trecută este o primă manifestare din seria celor pe care Liceul Teoretic „Ion Luca” le va găzdui cu prilejul Centenarului Marii Uniri.