De săptămâna viitoare

Sala de așteptare și recepția din UPU Suceava, monitorizate non-stop de manager și directori, cu o aplicație pe telefonul mobil



Vasile Rîmbu face apel atât la pacienți, cât și la familiile acestora să dea dovadă de responsabilitate și să sune doar pentru scopul în care au fost afișate
Vasile Rîmbu face apel atât la pacienți, cât și la familiile acestora să dea dovadă de responsabilitate și să sune doar pentru scopul în care au fost afișate

Managerul Spitalului de Urgență ”Sfântul Ioan cel Nou” de la Suceava, Vasile Rîmbu, a instituit măsuri suplimentare de monitorizare în UPU, în încercarea de a avea un control cât mai eficient asupra situației reale a raporturilor personal medical – pacienți – aparținători, precum și informații directe legate de timpii de așteptare în Urgență.
Astfel, începând de săptămâna viitoare, atât managerul, cât și directorul medical și cel de îngrijiri vor avea pe telefonul mobil o aplicație prin care vor putea accesa în timp real imaginile de pe camerele video din sala de așteptare și de la recepția din Unitatea de Primiri Urgențe. ”Voi avea imagini non-stop din UPU și voi ști în orice moment ce se întâmplă acolo”, ne-a declarat, ieri, managerul Rîmbu.
De asemenea, numerele telefoanelor de serviciu ale directorului medical, directorului de îngrijiri, medicului-șef din UPU și asistentei șefe din UPU vor fi afișate în locuri vizibile în UPU, cu următorul text: ”În situația în care aveți nemulțumiri în privința rezolvării problemelor de sănătate, vă rugăm să apelați la următoarele numere de telefon…”, de luni până vineri. În zilele de sâmbătă și duminică, unul dintre directori va asigura permanența.
Vasile Rîmbu face apel atât la pacienți, cât și la familiile acestora să dea dovadă de responsabilitate și să sune doar pentru scopul în care au fost afișate.
Pacienții de cod albastru și alb au timpi de așteptare mai mari
Șeful spitalului a arătat că, deși din punct de vedere al legislației, timpii de așteptare, în funcție de coduri, nu sunt depășiți, există în continuare nemulțumiri legate de acest subiect deoarece ”nu avem în vedere să ajungem la timpii maximi”, chiar în condițiile în care în UPU pe turele de zi lucrează doar câte patru medici, iar pe cea de noapte – doi. Potrivit unei situației prezentate ca exemplificare pentru ceea ce înseamnă activitatea în Urgență, din data de 15 iunie a.c., reiese că în intervalul orar 8.00-20.00 în UPU au fost două prezentări de cod roșu, nici una de cod galben, 98 de cod verde, 85 de cod albastru și două de cod alb. În tura de noapte au fost două cazuri de cod roșu, nici unul de galben, 53 de cod verde, 16 cod albastru și 4 cod alb. În tura de zi, 40 de pacienți au fost aduși de ambulanță, șase de SMURD și 142 cu alte mijloace. Noaptea, 24 au venit cu Salvarea, doi cu SMURD, restul cu alte mijloace. În prima tură, din 190 de prezentări, au necesitat internare 56 de pacienți. Unul a fost transferat la altă unitate spitalicească, iar restul au fost trimiși acasă. Din tura de noapte, din 73 de prezentări, doar 26 au avut nevoie de internare, iar un pacient a fost trimis în altă unitate.
”Doctorii încearcă să fie cât mai răbdători, dar facem apel la înțelegere și din partea pacienților și, mai ales, a aparținătorilor. Când primesc cod albastru sau alb trebuie să știe că pot să stea să aștepte”, a spus Vasile Rîmbu.
Pacientul de cod roșu intră direct la resuscitare, cel cu galben este pacient critic, codul verde este clasificat ca urgență, albastru este pentru pacientul stabil, iar cel alb pentru pacientul care nu este urgență.



Recomandări