Lupta pentru contractul de salubrizare a Sucevei, pentru o perioadă de 7 ani, a luat o nouă turnură.
La aproape trei ani de la pornirea procedurilor de atribuire a acestui contract unui nou operator, licitația a ajuns din nou să fie analizată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Asta deoarece ieri, firma Rosal, actualul prestator de servicii de salubrizare, a contestat decizia comisiei de licitație, care i-a descalificat oferta, care obținuse cel mai bun punctaj, pentru că „nu a făcut dovada deținerii dotării minime solicitate”.
Punctajul obținut de oferta Rosal a fost de 74,83 de puncte, în vreme ce oferta firmei concurente, Diasil, declarată câștigătoare a licitației, a obținut 64,91 de puncte.
Prima garanție de bună conduită achitată în cazul unei licitații a Primăriei Suceava
Pentru prima dată în istoria licitațiilor organizate de Primăria Suceava, contestația depusă la CNSC a fost însoțită de dovada de plată a garanției de bună conduită, impusă prin OUG nr. 51/2014.
Astfel, cei de la Rosal au depus o garanție financiară de 110.472 lei (peste 25.000 de euro), bani care vor ajunge la bugetul Primăriei Suceava în caz de solicitarea lor va fi respinsă.
„Avem convingerea că ni se va da dreptate și vom cîștiga licitația. Am venit cu cea mai bună ofertă și am respectat toate condițiile impuse de autoritatea contractantă, dar, spre surpriza noastră, am fost descalificați”, a declarat directorul Rosal Suceava, Adrian Niculescu.
Disputa dintre comisia de licitație și firma de salubrizare se poartă pe un număr de șase utilaje multifuncționale, pe care cei de la Rosal spun că membrii comisiei nu le-au luat în calcul, deși acestea sunt prinse în ofertă, conform cerințelor din caietul de sarcini.
“Cele șase autovehicule sunt multifuncționale, le avem prinse în ofertă pentru lucrările de primăvară – toamnă, cât și la lucrările de iarnă, pentru că sunt dotate corespunzător, în funcție de necesități. Nu văd de ce nu ar fi luate în calcul, când contractul de salubrizare este valabil în perioada 15 martie – 15 noiembrie, iar cel de deszăpezire și combatere a poleiului, între 16 noiembrie – 14 martie. Ce rost avea să aducem alte șase mașini, care să stea în curte degeaba pe timp de iarnă, când acestea sunt perfect funcționale pentru serviciile de vară, cât și pentru cele de iarnă?”, consideră directorul Rosal.
De cealaltă parte, comisia de licitație spune că Rosal s-a prezentat cu o ofertă care include doar 20 de utilaje de salubrizare, în loc de 26, din care minim 18 utilaje să fie funcționale pentru activitățile de deszăpezire (pluguri, sărărițe, mașini de transportat zăpadă și gheață).
Misiunea de a judeca care din cele două părți are dreptate le revine membrilor CNSC, în funcție de decizia acestora putându-se stabili un câștigător al licitației care dă bătăi de cap municipalității sucevene de trei ani de zile.
Sezonul rece, „proba de foc” a unui operator de salubrizare
Odată cu apropierea sezonului rece, conducerea Primăriei Suceava este interesată să aibă un operator titular pentru serviciile de iarnă, care sunt deosebit de importante, mai ales în condiții meteorologice dificile.
„Sperăm ca în acest an să avem un operator având în vedere că se apropie anotimpul rece. Cei de la Rosal au avut o prelungire de contract pentru iarna trecută, însă eu mi-aș dori ca în noul sezon să avem un titular al serviciului”, a declarat primarul Ion Lungu.
Valoarea totală contractului, care se întinde pe 7 ani, este de 5,4 milioane de euro.
Procedurile de atribuire a contractului de salubrizare unui nou operator au început în septembrie 2011, dar, din cauza procedurilor greoaie de licitație și a sarabandei contestațiilor, de la 1 decembrie 2012, autoritățile sucevene s-au văzut nevoite să tot prelungească contractul de concesionare a serviciului, Rosal fiind și, în prezent, operatorul de salubritate stradală și servicii de iarnă din municipiul Suceava, până în momentul în care va fi semnat contractul de finanțare cu câștigătorul licitației.