Majoritatea românilor sunt pregătiți să se prezinte la doctor la primele simptome de gripă, dar mai puțin de jumătate doresc să se vaccineze împotriva virusului AH1N1, argumentând că nu au încredere în noul vaccin deoarece nu este suficient testat sau pentru că nu consideră gripa un pericol real.
Un studiu realizat de compania Future Marketing relevă că 84% dintre românii intervievați s-ar prezenta la doctor la primele simptome de gripă și că numai 2 % dintre aceștia se informează cu privire la gripă din surse medicale sau de specialitate, majoritatea (peste 70 %) folosind ca prime surse de informare televiziunea și internet-ul.
„Paradoxal, cu toate că se tem de consecințele gripei noi, cei mai mulți români, 57,2%, nu doresc să se vaccineze împotriva gripei noi. Argumentele folosite de cei care refuză să se vaccineze sunt în special «nu am încredere», «nu am nevoie», «nu consider această gripă un pericol real», «vaccinul nu este sigur», «vaccinul nu este suficient testat»”, arată Future Marketing.
Dintre cei care au declarat că se vor vaccina, 53,1% au afirmat că ar folosi cu precădere vaccinul românesc, argumentând alegerea în majoritate prin faptul că au mai multă încredere în produsele românești și în medicii români, iar cei care aleg vaccinul de import (46%) consideră dozele ca fiind superior calitativ celor românești.
Studiul a fost realizat în perioada octombrie-noiembrie, pe un eșantion de 1.690 respondenți, reprezentativ pentru grupa de vârstă 18-50 ani. Sondajul are o marjă de eroare de 2,5 %.
Compania Future Marketing a fost înființată în anul 2004 și oferă servicii specializate de cercetare și consultanță în marketing pe piața est-europeană. Compania oferă clienților o serie de programe de cercetare prin metode calitative și cantitative folosite la elaborarea unor strategii corecte și coerente de marketing.