Românii renunță la achiziția de case, mașini și mobilă, dar jumătate vor să plece în vacanță în 2010



Românii intenționează să își reducă semnificativ cheltuielile în 2010, majoritatea renunțând la achiziția de locuințe, mașini, electrocasnice sau mobilă, însă nu și la concedii, unul din doi români propunându-și să plece în vacanță, conform unui studiu realizat de compania de cercetare 360insights.
Studiul este reprezentativ la nivel urban, a fost realizat în februarie, pe un eșantion de 800 de persoane, femei și bărbați, între 16 și 64 de ani.
„Românii din mediul urban privesc cu reținere anul 2010 și nu plănuiesc să facă prea multe investiții majore. Astfel, pe lista lor de cheltuieli pentru acest an nu apar locuințele, precum nici cumpărarea unui automobil. Nici măcar electronicele, electrocasnicele sau mobila nu sunt de mare interes. Totuși, chibzuința apare într-o măsură mai mică atunci când vine vorba de concediul de odihnă (…). Astfel, unul din doi români spun că nu își vor refuza un concediu de odihnă în acest an”, se arată în studiu.
Dintre cei chestionați, 7% au răspuns că intenționează să își cumpere o locuință în 2010, 8% un automobil și 15% electrocasnice sau mobilă.
Potrivit sursei citate, dintre cei care intenționează să meargă în vacanță, cinci din zece s-au hotărât să apeleze la turismul local, trei din zece afirmă că se vor orienta spre destinații din afara granițelor, iar restul de doi din zece doresc să-și petreacă atât o vacanță în România, cât și una în străinătate.
„Printre cei care țin neapărat să își ia câteva zile libere se numără în principal persoanele cu nivel înalt de educație și venit, care își permit luxul unei pauze de relaxare, pe când cei cu venituri mici declară mai degrabă că vor renunța anul acesta la această cheltuială. Indiferent însă de venit, cei care nu concep să își amâne vacanța sunt tinerii până în 24 ani”, declară Manuela Dănilă, Senior Researcher în cadrul 360insights.
Pe de altă parte, aproape unul din patru români spun că intenționează să își schimbe locul de muncă în acest an, pentru unul mai bun, printre aceștia numărându-se în mare parte persoanele cu venituri mici.
Totodată, 8% dintre românii din mediul urban intenționează să ia un împrumut bancar în decursul lui 2010, urmând să se orienteze în mare parte spre credite ce vizează sume modice, pentru nevoi personale și în foarte mică măsură către finanțări imobiliare sau ipotecare.
Studiul a fost realizat de către 360insights, companie de servicii integrate de cercetare și consultanță de marketing. Rezultate au fost obținute pe baza centralizării răspunsurilor a 800 de persoane, femei și bărbați, între 16 și 64 de ani, din mediul urban, date culese în luna februarie a acestui an.