Colegiul Național „Petru Rareș” din Suceava a încheiat ieri cea de-a doua etapă de mobilitate din cadrul proiectului bilateral Comenius „Lin(gua) Lan(gue) Lim(ba)”, desfășurat împreună cu liceul Amyot d’Inville din Senlis, Franța, asocierea celor două unități școlare vizând, în principal, realizarea de contacte culturale interdisciplinare între elevii și profesorii celor două licee.
Timp de zece zile, colegiul sucevean a fost gazda unei delegați formate din 12 elevi francezi și doi profesori, respectiv Rachel Sanchez și Cecile Attagnant.
În vederea identificării și analizei semnificațiilor și conotațiilor diverselor simboluri aparținând culturii și tradiției românești, împreună cu elevii corespondenți din Suceava, liceeni francezi au vizitat, în acest weekend, Muzeul „Ion Irimescu” Fălticeni, Mănăstirile Râșca și Slatina.
„Am rămas cu o amintire tare plăcută. Mi-au plăcut dansurile românești precum Perinița și Brașoveanca, gastronomia de aici, tradițiile, peisajele. Ne-am simțit bine, am fost primiți bine și am legat prietenii”, a declarat unul din elevii liceului Amyot d’Inville din Senlis, Franța.
De cealaltă parte, elevii suceveni au declarat că nu vor uita experiența prilejuită de acest proiect Comenius. „Mi-am dat seama că am o soră în cealaltă parte a Europei”, a declarat o elevă a CN „Petru Rareș”, în vreme ce un alt coleg al acesteia a completat: „prin participarea la acest proiect am învățat mai bine limba franceză, lucru care-mi va folosi, dat fiind faptul că vreau să-mi continui studiile în Franța”.
Parteneriatul de tip Comenius bilateral are ca punct de plecare originea latină a celor două limbi și presupune derularea unor activități precum culegerea, prezentarea și contextualizarea unor expresii, analiza diverselor simboluri tradiționale, participarea elevilor francezi la cursurile colegiului, printre care și orele de proiect bilingv derulate în limba franceză.
Elevii colegiului sucevean vor merge în Franța în luna mai
Colaborarea între cele unități de învățământ a început în 2009, prilejuind, până în prezent, o mai bună cunoaștere a celor două culturi – română și franceză – și facilitând aprofundarea limbii franceze de către elevii români și învățarea limbii române de către elevii francezi. Activitățile aferente acestei mobilități au fost coordonate de profesoarele Luminița Mocanu și Cristina Obreja, întregul proiect fiind coordonat de directorul adjunct al liceului, Anca Greculeac.
În 2012, profesorii și elevii francezi au desfășurat, împreună cu profesorii și elevii colegiului sucevean, activități grupate pe ateliere ce au vizat studiul comparativ al limbilor română și franceză, evidențierea moștenirii lingvistice latine și dezbateri asupra necesității învățării limbii latine. O parte din rezultatele acestor ateliere au fost puse în evidență în cadrul seminarului de încheiere a proiectului ce a avut loc ieri la CN „Petru Rareș”.
Finalizarea muncii elevilor și profesorilor implicați se va realiza în luna mai în Franța, când elevii colegiului vor merge în vizită la omologii francezi.