Noutăți

Reorganizarea activității cu publicul la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Suceava



Pentru a veni în sprijinul persoanelor cu handicap din județul Suceava, beneficiare ale prestațiilor sociale și ale facilităților acordate conform Legii nr. 448/2006, privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Suceava a reorganizat activitatea cu publicul. În acest sens, la camera 35 funcționează un birou de informare unde se pot obține informații cu privire la evaluarea și reevaluarea complexă a persoanelor cu handicap. Acestea sau reprezentanții acestora vor fi consiliate în vederea pregătirii dosarului cu documentele necesare (vor fi puse la dispoziție informații referitoare la încadrare sau reîncadrare în grad de handicap, sprijin în verificarea și completarea documentelor necesare la dosar, sprijin în completarea cererilor tip).
La camera 32 se depun dosarele verificate și se efectuează evaluarea complexă a persoanelor deplasabile care solicită încadrarea în grad de handicap. În cazul persoanelor nedeplasabile, dosarul va fi depus de aparținători tot la camera 32, urmând ca evaluarea complexă în vederea încadrării în grad de handicap să fie realizată ulterior, la domiciliul acestora, pe baza cererii depuse de aparținători. De asemenea, sala de așteptare a fost reamenajată, iar pentru facilitarea accesului la informațiile și serviciile oferite persoanelor adulte cu handicap, atât la intrare cât și în interiorul clădirii, au fost amplasate indicatoare și panouri de informare.
Pe ușa fiecărei camere sunt afișate informații utile cu privire la activitatea fiecărui birou
Directorul executiv al DGASPC Suceava, Dan Ionuț Adomniței, a declarat că pentru fluidizarea activității, pe ușa fiecărei camere sunt afișate informații utile cu privire la activitatea fiecărui birou. La camera 25 se eliberează bilete de transport și legitimații de transport urban pentru persoanele încadrate în grad de handicap, adeverințe necesare la ridicarea ultimei indemnizații de handicap pentru persoanele din evidență decedate, se depun cereri acordare buget complementar pentru minorii încadrați în grad de handicap, se preiau documente pentru plata prestațiilor sociale în conturi bancare și cereri de repunere în plată (pentru persoanele cu mandate poștale sistate). Reprezentanții DGASPC informează, de asemenea, că la camera 28 își desfășoară activitatea un consilier juridic care poate oferi informații și consiliere juridică persoanelor interesate cu privire la Legea nr. 448/2006, republicată în 2008, legea privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap. Sucevenii care „bat” la ușile camerelor 27 și 29 trebuie să știe că de aici pot obține informații referitoare la plata prestațiilor sociale acordate persoanelor încadrate în grad de handicap, se preiau documente în vederea plății dobânzii la creditele bancare acordate persoanelor încadrate în grad de handicap, se preiau documente de la persoanele încadrate în grad de handicap pentru acordarea de roviniete și documente pentru decontare cupoane transport auto și CFR. Eliberarea certificatelor de încadrare în grad de handicap atât pentru persoanele adulte, cât și pentru minorii încadrați într-un grad de handicap se face la camera 33. Programul de audiențe al președintelui Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap este săptămânal, în zilele de luni și miercuri, între orele 11:00-13:00.



Recomandări