Obligații legale

Reguli noi pentru convocarea adunărilor generale ale asociațiilor de proprietari



Viceprimarul Marian Andronache
Viceprimarul Marian Andronache

Până la finele lunii martie, la toate asociațiile de proprietari din municipiul Suceava trebuie să se desfășoare adunările generale, la multe dintre acestea urmând să se facă și alegeri, pentru desemnarea celor de la conducere.
Tocmai de aceea, viceprimarul Marian Andronache atrage atenția asupra faptului că, în conformitate cu prevederile Legii nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, se aplică noi reguli privind convocarea și desfășurarea acestor adunări generale, inclusiv la conținutul ordinii de zi care trebuie discutată.
Astfel, proprietarii din cadrul asociației trebuie anunțați, prin afișare la loc vizibil și pe bază de tabel nominal convocator, sauîn cazul proprietarilor care nu au fost anunțați, pe baza tabelului nominal convocator, prin poștă cu scrisoare recomandată, cu conținut declarat și confirmare de primire (noutatea Legii nr. 196/2018), asupra datei adunării generale a asociației de proprietari cu cel puțin 10 zile înainte ca aceasta să aibă loc, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunării generale.
Dacă nu este întrunit cvorumul necesar de 50%+1 la prima adunare generală, adunarea va fi suspendată și reconvocată în termen de maximum 15 zile de la data primei convocări. La adunarea generală reconvocată, dacă există dovada că toți membrii asociației de proprietari au fost convocați pe bază de tabel nominal convocator sau prin poștă cu scrisoare recomandată, cu conținut declarat și confirmare de primire, sau prin afișare la avizier, hotărârile pot fi adoptate, indiferent de numărul membrilor prezenți, prin votul majorității acestora. Dovezi ale convocării și reconvocării constituie afișul de la avizier, tabelul nominal convocator cu semnături și confirmările de primire a scrisorilor recomandate trimise proprietarilor ce nu au putut fi convocați pe bază de semnătură în tabelul nominal convocator.
Ordinea de zi a adunării generaletrebuie să cuprindă:

  • Prezentarea raportului Comitetului Executiv
  • Prezentarea raportului Comisiei de cenzori
  • Prezentarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul anterior și pentru anul în curs
  • Discuții pe marginea celor prezentate
  • Solicitarea descărcării de gestiune pentru perioada anterioară
  • Aprobarea numărului de posturi și funcții salarizate în asociația de proprietari
  • Aprobarea salariilor pentru fiecare salariat în parte din cadrul asociației și a indemnizațiilor personalului ales
  • Confirmarea în funcție a comitetului executiv (președinte, vicepreședinte, membri) sau alegerea unei noi structuri de conducere
  • Confirmarea în funcție a comisiei de cenzori sau alegerea altei comisii de cenzori
  • Aprobarea garanției materiale (casier, administrator)
  • Aprobarea coeficientului de penalități
  • Aprobarea trimiterii în judecată a persoanelor datornice stabilind suma maximă a datoriei de la care vor fi acționați datornicii în judecată
  • Aprobarea scutirii la plata a cheltuielilor administrative pentru șeful de scară în cazul în care acesta se ocupă de citirea repartitoarelor, a apometrelor și execută anumite lucrări în imobilul respectiv
  • Aprobarea cuantumului fondului de rulment ce trebuie constituit obligatoriu pentru fiecare apartament conform art. 72 din Legea 196/2018
  • Aprobarea cuantumului fondului de reparații ce trebuie constituit obligatoriu pentru fiecare apartament conform art. 71 din Legea 196/2018
  • Discuții diverse.

Hotărârile adunărilor generale se consemnează, numai în timpul ședinței, în registrul unic de procese-verbale al asociației de proprietari, se semnează de către toți membrii prezenți ai adunării generale, de cenzor/comisia de cenzori și se afișează la avizier.
Procesul-verbal al ședinței, care descrie evenimentele în desfășurare, hotărârile adoptate și rezultatele voturilor, va fi redactat de un membru al asociației numit secretar al adunării generale prin votul majorității celor prezenți. În termen de 7 zile de la data la care a avut loc adunarea generală, procesul-verbal al adunării generale este adus la cunoștința tuturor proprietarilor, prin grija președintelui asociației de proprietari, prin afișarea unei fotocopii datate la avizierul asociației de proprietari.
„Țin foarte mult la respectarea noii legi și nu voi face nici un rabat de la ea privind procedura de convocare a adunărilor generale”, a precizat viceprimarul Marian Andronache, responsabil de serviciul Asociații Proprietari.
În municipiul Suceava există nu mai puțin de 125 de asociații de proprietari, din care unele foarte mari, cu mii de membri.



Recomandări

Eșec pentru primarul Rîmbu și viceprimarul Cușnir în instanță: Cositul pe domeniul public de asociațiile de proprietari a picat

Șeful Poliției Locale Suceava, implicat în ”războiul” asociațiilor pentru câini, cu mașina de serviciu

Șeful Poliției Locale Suceava, Ovidiu Doroftei, cu mașina de serviciu, la Berchișești, sâmbătă seara, împreună cu Gabriel Petrovici (SuceavaFail)
Șeful Poliției Locale Suceava, Ovidiu Doroftei, cu mașina de serviciu, la Berchișești, sâmbătă seara, împreună cu Gabriel Petrovici (SuceavaFail)

Primarul din Panaci, Vasile Cozan, a fost reales la conducerea filialei Suceava a Asociației Comunelor din România

Primarul din Panaci, Vasile Cozan a fost ales pentru al șaselea mandat de președinte al Asociației Comunelor din România - filiala Suceava
Primarul din Panaci, Vasile Cozan a fost ales pentru al șaselea mandat de președinte al Asociației Comunelor din România - filiala Suceava

Primarul din Panaci, Vasile Cozan, a fost reales la conducerea filialei Suceava a Asociației Comunelor din România

Primarul din Panaci, Vasile Cozan, a fost ales pentru al șaselea mandat de președinte al Asociației Comunelor din România - filiala Suceava
Primarul din Panaci, Vasile Cozan, a fost ales pentru al șaselea mandat de președinte al Asociației Comunelor din România - filiala Suceava