Obicei

Răzbunările personale, motiv de reclamații false pentru suceveni



Răzbunările personale, motiv de reclamații false pentru suceveni
Răzbunările personale, motiv de reclamații false pentru suceveni

– În ultimul an, mai mult de 30 de persoane din județ au trimis către OJPC Suceava reclamații semnate cu nume false sau cu celebra sintagmă „Un grup de cetățeni”, care nu se verifică în realitate
– Multe din aceste sesizări fără temei au și un iz comic, agenții economici fiind reclamați deoarece servesc produse fără a se spăla pe mâini sau țin carnea de pește la un loc cu cea de porc
Vor să-și „îngroape” dușmanii reclamându-i la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului. Acesta este „sportul” preferat al câtorva zeci de suceveni care, mânați de dorința de a se răzbuna, pun pe drumuri inspectorii OJPC Suceava cu reclamații false. În cele mai multe cazuri, reclamațiile „vitejilor” sunt semnate cu nume false sau cu celebra sintagmă „Un grup de cetățeni”. „Unele persoane trimit reclamații care nu reprezintă decât niște răzbunări personale, având impresia că noi ne ocupăm cu reglarea conturilor dintre ei”, a declarat Vasile Latiș, directorul OJPC Suceava. Multe din aceste sesizări fără temei au și un iz comic, unii agenți economici fiind reclamați deoarece servesc produse fără a se spăla pe mâini sau țin carnea de pește la un loc cu cea de porc. Un caz celebru pentru inspectorii OJPC este cel al unui reclamant din Burdujeni, care la un interval de cel mult 2 luni de zile sesizează că un agent economic vinde produse expirate într-un magazin plin de mizerie. Mai mult, persoana care trimite consecvent sesizarea spune că produsele din respectivul magazin sunt depozitate necorespunzător, toate sortimentele de carne fiind depozitate laolaltă. „După ce prima sesizare a ajuns la noi am făcut un control la respectivul magazin și am constatat că nici unul din aspectele semnalate în sesizare nu este conform cu realitatea. După o perioadă am verificat identitatea și adresa persoanei care trimite periodic sesizarea și am constat că ea nici nu există, fiind vorba de un nume fals”, a precizat Latiș. Chiar dacă inspectorii OJPC nu se mai deplasează la respectivul agent economic pentru a face verificările, reclamația continuă să fie trimisă periodic la adresa instituției. „În acest caz cu siguranță este vorba despre răzbunare personală dusă la extrem”; crede Vasile Latiș. O altă reclamație, venită de această dată din mediul rural, sesizează că una din vânzătoarele de la un magazin dintr-un sat din județ oferă produsele din magazin fără a se spăla pe mâini, deși „vizitează” periodic un grajd din apropierea magazinului. „În acest caz nu am dat curs sesizării deoarece este semnată de , astfel de reclamații nefiind luate în seamă”, a precizat Latiș. O altă sesizare, trimisă de un cetățean din Frasin, avertizează inspectorii referitor la un magazin de piese auto care comercializează piese care nu sunt ștanțate. După ce s-au prezentat la fața locului inspectorii au constatat ca neregula sesizată nu este conformă cu realitatea, ceea ce i-a făcut să se intereseze cu privire la persoana care a trimis reclamația. „După ce ne-am interesat la poliția din localitate am aflat că numele trecut în sesizare nu există în realitate”, a explicat Latiș. Acesta a ținut să precizeze că din cele aproape 1000 de sesizări primite anul trecut la sediul Oficiului pentru Protecția Consumatorului, 60% sunt întemeiate, în timp ce restul fac parte din categoria celor în care reclamantul sesizează nereguli la un anumit produs fără a „consulta” foarte bine contractul sau certificatul de garanție semnat, dar și din cea a celor care fac sesizări în scopul răzbunărilor personale. În acest an numărul reclamațiilor trimise către OJPC Suceava depășește deja 500, anul 2006 anunțându-se mai „bogat” în ceea ce privește numărul de reclamații trimise de cetățeni.
Șoarece mort aruncat pe capota mașinii
Nici Garda de Mediu Suceava nu se poate „plânge” de lipsa reclamațiilor trimise din răzbunare, multe din ele fiind „pigmentate” cu acuze de-a dreptul haioase. Astfel, o femeie din municipiul Suceava le-a trimis comisarilor de mediu o sesizare cu următorul conținut. „Am găsit pe capota fiului meu un șoarece mort pus acolo de unul dintre vecini. Același vecin mi-a batjocorit fiul a doua zi și mai mult s-a răstit la un prieten de-al fiului nostru”. Un alt sucevean, din „Sfântul Ilie”, s-a plâns comisarilor de mediu că „vecinul își bate joc de grădina mea, toate scurgerile de pe casă și de pe șură vin pe grădină și îmi afectează recolta”. În ceea ce privește comisarii Gărzii de Mediu, aceștia se plâng de faptul că marea majoritate a sesizărilor primite nu vizează probleme de mediu, multe din reclamații fiind de competența autorităților publice locale, poliției din localități, Direcției de Sănătate Publică sau a Inspecției în Construcții.



Recomandări

Drept la replică la materialul „O profesoară a trimis 50 de petiții către Inspectoratul Școlar în doar o lună. A trimis alte 40 către Ministerul Educației”

Drept la replică la materialul „O profesoară a trimis 50 de petiții către Inspectoratul Școlar în doar o lună. A trimis alte 40 către Ministerul Educației”
Drept la replică la materialul „O profesoară a trimis 50 de petiții către Inspectoratul Școlar în doar o lună. A trimis alte 40 către Ministerul Educației”

Mesaje false pe WhatsApp, în care „copiii” le cer urgent o sumă de bani sucevenilor. Unii au căzut în plasă

Mesaje false pe WhatsApp, în care „copiii” le cer urgent o sumă de bani sucevenilor. Unii au căzut în plasă
Mesaje false pe WhatsApp, în care „copiii” le cer urgent o sumă de bani sucevenilor. Unii au căzut în plasă

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu