Publicitatea devine un pericol?



Nicolae AGAFIȚEI
Nicolae AGAFIȚEI

Reclama este sufletul comerțului. Se cunoaște foarte bine acest lucru datorită popularității de care se bucură unele produse și servicii în rândul consumatorilor. Încă din cele mai vechi timpuri comercianții au știut cum să își vândă marfa. În zilele noastre peste tot suntem invadați de reclame, fie că ne uităm la un film sau răsfoim paginile unei reviste, sau pur și simplu circulăm pe drumurile publice. Ne-am obișnuit atât de bine cu reclamele încât uneori nici nu le mai vedem, trec neobservate.
Circulând prin Suceava am întâlnit un panou care încerca cu înverșunare să se opună forței vântului, însă fără succes. A cedat și a pus în pericol viața celor care se aflau în acel moment prin preajmă.
Un alt exemplu de lucrare tipic românească reprezintă plasarea panourilor de publicitate exact în mijlocul trotuarelor, blocând accesul pietonilor. Acest caz s-a petrecut chiar sub ochii autorităților locale, mai exact în fața Primăriei. Din fericire, Polițiștii Comunitari au intervenit la timp și au cerut muncitorilor să demonteze panoul.
Ținând cont de faptul că astfel de panouri apar “ca ciupercile după ploaie” stăm și ne întrebăm dacă chiar atât de mare este cererea de publicitate. Se merită oare să le amplasăm în locuri în care ar putea pune în pericol viața cetățenilor?
Nicolae AGAFIȚEI