Protecția Consumatorilor a înregistrat aproape 900 de reclamații în primele șapte luni ale acestui an



În primele șapte luni ale anului, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava (CJPC) a înregistrat aproape 900 de reclamații. Șefa CJPC, Elena Oanea, a spus că „instituția a înregistrat și a soluționat 858 de reclamații, iar dintre acestea, 575 de sesizări, ceea ce înseamnă 67% din totalul reclamațiilor, vizează sfera de prestări servicii”. Alte 189 de reclamații s-au înregistrat pentru produse nealimentare și 94 de reclamații pentru produse alimentare.
Din cele 858 de reclamații înregistrate, 531 au fost soluționate în favoarea consumatorilor (62% din totalul reclamațiilor înregistrate), 300 s-au dovedit a fi neîntemeiate (35% din total), iar 27 de reclamații au fost redirecționate altor instituții conform sferei de competență (3% din totalul reclamațiilor).
După cercetarea reclamațiilor și stabilirea măsurilor reparatorii conform normelor legale, s-au acordat consumatorilor despăgubiri în valoare de 160.000 de lei.
Sume consistente au reprezentat contravaloarea unui autoturism, 40.000 de lei, contravaloarea comisioanelor sau dobânzilor percepute abuziv în cazul creditelor, 21.000 de lei, contravaloarea sumelor restituite în cazul unor aparate electrocasnice defecte, când nu s-a putut realiza repararea sau înlocuirea produsului, 17.000 de lei.