În primele șapte luni ale anului, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava (CJPC) a înregistrat aproape 900 de reclamații. Șefa CJPC, Elena Oanea, a spus că „instituția a înregistrat și a soluționat 858 de reclamații, iar dintre acestea, 575 de sesizări, ceea ce înseamnă 67% din totalul reclamațiilor, vizează sfera de prestări servicii”. Alte 189 de reclamații s-au înregistrat pentru produse nealimentare și 94 de reclamații pentru produse alimentare.
Din cele 858 de reclamații înregistrate, 531 au fost soluționate în favoarea consumatorilor (62% din totalul reclamațiilor înregistrate), 300 s-au dovedit a fi neîntemeiate (35% din total), iar 27 de reclamații au fost redirecționate altor instituții conform sferei de competență (3% din totalul reclamațiilor).
Majoritatea reclamațiilor s-au dovedit a fi întemeiate
După cercetarea reclamațiilor și stabilirea măsurilor reparatorii conform normelor legale, s-au acordat consumatorilor despăgubiri în valoare de 160.000 de lei.
Sume consistente au reprezentat contravaloarea unui autoturism, 40.000 de lei, contravaloarea comisioanelor sau dobânzilor percepute abuziv în cazul creditelor, 21.000 de lei, contravaloarea sumelor restituite în cazul unor aparate electrocasnice defecte, când nu s-a putut realiza repararea sau înlocuirea produsului, 17.000 de lei.
Restul valorii se compune din sume mai mici, reprezentând contravaloarea unor servicii (internet, cablu TV) neprestate și facturate, sau contravaloarea unor bunuri nealimentare (baterii auto, încălțăminte) sau alimentare.
În ceea ce privește reclamațiile redirecționate către alte insituții, cele mai multe au vizat asociațiile de proprietari, cu privire la modul de calcul al energiei termice în blocurile în care sunt montate repartitoare de costuri. „Având în vedere că asociațiile de proprietari nu sunt operatori economici, așa cum aceștia sunt definiți în legislația privind protecția consumatorilor, reclamațiile care le-au vizat au fost redirecționate către Primăria Suceava”, a declarat Elena Oanea. Șefa CJPC a mai precizat că „cele mai multe reclamații sunt pertinente, însoțite de documente probatorii, situațiile contrare fiind izolate”.




