Cadrele didactice de la Grădinița cu Program Normal „Stejărelul” Cajvana (director prof. Ungurean Liliana), în parteneriat cu Grădinița cu Program Prelungit „Prichindel” Suceava (director prof. Dunăreanu Dorina), Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mare” Cajvana (director prof. Robu Nicolae) și Librăria „Cărturești” Suceava (managerul Bratu Andreea), au derulat recent proiectul educațional „Cartea, prietena copiilor”, proiect pentru stimularea interesului pentru lectură.
Scopul acestui proiect a fost definirea rolului cărții în procesul de învățământ modern direcționat spre folosirea sistemelor alternative de educație, de genul soft educațional prin dezvoltarea interesului pentru lectură, a respectului pentru carte și pentru autorul acesteia, înțelegerea importanței lecturii, a influențelor pe care aceasta le poate avea asupra dezvoltării personalității copiilor și dezvoltarea creativității.
În cadrul proiectului, s-a marcat ziua de 15 februarie, Ziua Națională a Lecturii, prin vizite la librărie și biblioteca școlii unde copiilor li s-au citit povești. Pe parcursul săptămânii 14-18 februarie s-au desfășurat următoarele activități: „Pe drumul cărții ”, „Cartea prietena mea” „,În lumea poveștilor lui Creangă”,„Citește-mi o poveste!”, „Povestea Prieteniei”.
În timpul proiectului, copiii au ascultat povești din opera marilor scriitori români și străini, spuse sau citite de educatoare, bunici, bibliotecari sau librari. Ei au învățat cum se realizează o carte, au dramatizat diferite povești, au decorat semne de carte și au confecționat „Cartea prieteniei”
„Grădinița este prima instituție unde se manifestă și sunt încurajate experiențele de debut ale copilului în domeniul limbajului, locul în care se înregistrează primele contacte ale acestuia cu cartea, cu limbajul scris. Ca educator nu poți avea satisfacție mai mare decât aceea de a ști că o mulțime de suflete mici vibrează pe aceeași lungime de undă cu tine. Bucuria, tristețea, durerea, speranța și încrederea deschid aceste suflete conducându-le spre tărâmul basmelor cu intenția de a învăța ce este binele și răul. Din totdeauna, basmele au atras copiii, indiferent de vârstă sau generație, de etnie sau de limba vorbită în familie”, au declarat coordonatorii proiectului.