Profilurile la licee trebuie corelate cu cerințele pe piața muncii



Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului a solicitat inspectoratelor școlare să elaboreze planurile de școlarizare pe anul viitor, ținând cont de planul local și regional de dezvoltare.
Șeful Inspectoratului Școlar Suceava, Petru Carcalete, a declarat că „planul de școlarizare trebuie adaptat celui local și regional și să țină cont de cerințele reale”. Pe lângă cerințele de pe piața muncii, planul trebuie să aibă în vedere și opțiunile elevilor.
„Trebuie realizat un plan care să țină cont de opțiunile elevilor. Chiar dacă într-o zonă există elevi care se îndreaptă către alte zone, trebuie suplimentate locurile unde sunt cereri multe și diminuate unde sunt mai mici”, a declarat Petru Carcalete.
Prin măsurile impuse de minister pentru întocmirea planului de școlarizare pe anul viitor se dorește evitarea înființării de clase, mai ales liceale, cu profiluri neatrăgătoare, care ulterior, nu sunt ocupate în urma repartizării computerizate.
Anul trecut, în liceele din județul Suceava au rămas libere peste 900 de locuri în clasa a noua, echivalentul a 30 de clase. Cele mai multe dintre aceste locuri sunt la grupurile școlare.
Colegiul Tehnic „Petru Mușat” se află în fruntea clasamentului în ceea ce privește numărul de locuri în clasa a noua rămas neocupat după admiterea computerizată. Este vorba despre aproximativ 150 de locuri scoase la concursul de admitere la specializările prelucrarea lemnului, industrie textilă, electronică și automatizări.
Colegiul Tehnic „Samuil Isopescul”, Colegiul Tehnic „Al. I. Cuza”, Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir”, Grupul Școlar Dorna Candrenilor, sunt alte unități de învățământ din județ în care au rămas libere zeci de locuri de admitere.
Purtătorul de cuvânt al IȘJ Suceava, Laura Hacman, a declarat că „reprezentanții IȘJ au purtat deja discuții în școlile tehnice din județ și s-au analizat toate specializările, astfel încât acestea să fie corelate cu cerințele de pe piața muncii și cu dotările existente în școală”.