Atenție la plata cumpărăturilor

Prof. univ. dr. Brîndușa Steiciuc, înșelată cu 99 de lei la un supermarket din Suceava



Bon de la supermarket cu dublă încasare a unui produs, în martie 2018
Bon de la supermarket cu dublă încasare a unui produs, în martie 2018

Profesorul universitar dr. Brîndușa Steiciuc a reclamat, sâmbătă, situația neplăcută cu care s-a confruntat la un cunoscut hipermarket, când casierița i-a trecut pe bonul de casă un produs pe care nu l-a cumpărat și i-a încasat în plus aproape 100 de lei. Pentru că i s-a părut prea mare suma pe care o avea de plătit, a verificat bonul și a constatat cu surprindere că un produs pe care nu l-a cumpărat apare trecut pe bon de două ori.
„Am făcut mai multe cumpărături și am mers să le plătesc la casa nr. 24. Mi s-a părut prea mare suma pe care am plătit-o și, pentru prima dată, am verificat bonul, constatând că mi s-a calculat în plus suma de 99 de lei”, a declarat prof. Steiciuc. Ea a spus că i-a atras atenția vânzătoarei, care inițial a sfătuit-o să verifice mai atent cumpărăturile din sacoșe. Atunci a solicitat să discute cu șeful hipermerketului. „Nu mi s-a dat numărul de telefon al directorului, am discutat cu o doamnă director de raion. În urma demersurilor mele am recuperat suma, spunându-mi-se că este o eroare de sistem. Ciudat! Lăsând la o parte nervii și timpul pierdut cu verificările, discuțiile etc., trag acest semnal de alarmă din spirit civic, ca să nu mai pățească și alții ce am pățit eu”, a afirmat Brîndușa Steiciuc.
Explicațiile pe care le-a primit de la reprezentanta conducerii magazinului nu au convins-o, cu atât mai mult cu cât casiera de la casa nr. 24 i-a spus că și vineri s-a întâmplat o asemenea eroare. „Dacă așa a fost, ce măsuri a luat conducerea pentru remediere? De ce astfel de erori sunt întotdeauna în defavoarea cumpărătorului? Solicit managerului de acolo o anchetă internă serioasă și rezultatele să fie făcute publice”, a declarat universitarul sucevean, care a precizat că astăzi va reclama ceea ce s-a întâmplat atât la poliție, cât și la Protecția Consumatorului.
Ieri, am contactat telefonic reprezentanții magazinului, iar managerul de raion Andreea Buruiană a invocat aceeași „eroare de sistem”. „Sunt erori de sistem. Foarte rare, dar se întâmplă. Probabil a fost o setare greșită. IT-istul nostru sâmbăta nu lucrează, așa că am retras produsul respectiv de la raft. Doamna și-a recuperat banii”, a declarat managerul de raion.
Ea a confirmat că inclusiv sâmbătă, după incidentul cu Brândușa Steiciuc, s-a înregistrat o situație similară. Șansa a făcut ca și clienta respectivă să fi verificat bonul de casă înainte de a părăsi magazinul și să sesizeze greșeala.
Întrebată ce se întâmplă în cazul clienților care nu au această deprindere și rămân păgubiți din cauza ”erorilor de sistem”, Andreea Buruiană n-a avut decât un răspuns: „cei care vin își primesc banii înapoi”.


Prof. univ. dr. Brîndușa Steiciuc
Prof. univ. dr. Brîndușa Steiciuc
Bon de la supermarket cu dublă încasare a unui produs, în martie 2018
Bon de la supermarket cu dublă încasare a unui produs, în martie 2018


Recomandări

Prof. univ. dr. Mihai Dimian a preluat mandatul de rector al USV, de ziua Universității ”Ștefan cel Mare” din Suceava

Predarea mandatului de către Rectorul Valentin Popa către noul Rector, Mihai Dimian
Predarea mandatului de către Rectorul Valentin Popa către noul Rector, Mihai Dimian