Patinoarul artificial Areni urmează să fie scos la licitație de Primăria Suceava, pentru concesionare pe o perioadă de 10 ani, cu posibilitate de prelungire.
Decizia a fost luată în ședința extraordinară de Consiliu Local de miercuri, cu 16 voturi ”pentru”, 3 ”împotrivă” și o abținere, după ce primarul Sucevei, Vasile Rîmbu, le-a expus consilierilor locali variantele pe care conducerea primăriei le are pentru patinoar: „Ori îl închidem, ori îl concesionăm unui operator privat”.
Acesta a motivat necesitatea luării deciziei în contextul austerității bugetare și a necesității reducerii cheltuielilor de funcționare, precizând că acestea ar însemna ”limitarea operațiunilor de salubrizare, reducerea cheltuielilor pentru reparații străzi, afectarea compensațiilor pentru energia termică, o problemă mare în asigurarea gratuităților pentru transportul elevilor și studenților, afectarea finanțării învățământului”, aducând în discuție și obligativitatea rambursării creditelor, dar și cea a cofinanțării proiectelor europene.
”N-am îmbrățișat ideea concesionării Patinoarului până nu ne-am cântărit resursele, care nu ne permit ca noi să-l gestionăm în continuare”, a concluzionat primarul Vasile Rîmbu, care a reiterat ideea închiderii activității de acolo, în caz de nu se merge pe varianta concesionării.
În paralel, edilul Sucevei a dat ca exemplu concesionarea ștrandului municipal, despre care spune că a avut „un efect benefic asupra bugetului primăriei” și i-a atenționat pe consilieri că va mai supune discuției și alte măsuri similare în perioada următoare.
”E posibil, ba chiar foarte posibil, să mai avem asemenea propuneri, pentru că o bună parte din patrimoniul Primăriei care poate fi mobilizată pentru resurse, venituri, este inactivă sau folosită cu efecte foarte mici. Au scăpat de anumite incursiuni, noi trebuie să le privim cu toată atenția și să le valorificăm”, a spus Vasile Rîmbu, care este inițiator al proiectului de hotărâre împreună cu viceprimarul Dan Ioan Cușnir.
Prețul de pornire a licitației pentru concesionarea Patinoarului Areni a fost aprobat la 25.500 de euro pe an, adică aproximativ 130.000 de lei/an, cu obligativitatea efectuării de investiții în valoare de minimum 2 milioane de lei, care ar include și acoperirea acestuia, ceea ce ar duce la prelungirea perioadei de funcționare și o eficiență mai mare la păstrarea luciului de gheață.
Pentru concesionarea Patinoarului Areni au fost stabiliți și membrii celor trei comisii – cea de evaluare (Mugur Corlățan și Andrei Bacoș), supleanții (Florin Boghean și Andrei Ghiață) și cea de contestații (Adelina Paiu și Cristian Timoficiuc).






