Copiii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate vor fi monitorizați de primăriile în care își au domiciliul. Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a precizat că instituția pe care o conduce și Direcția de Asistență Socială și Protecția Copilului vor semna o convenție de parteneriat cu toate Consiliile Locale din județ în vederea luării unor măsuri comune pentru protecția minorilor.
Flutur a explicat că în baza acestei convenții, Consiliile Locale au sarcina fie de a aproba înființarea unor structuri de asistență socială în cadrul primăriilor, fie de a angaja o persoană cu studii în acest domeniu, care vor avea ca atribuții identificarea, evaluarea și gestionarea cazurilor sociale cu copii aflați în situații de risc.
Persoanele responsabile cu asistența socială de la nivelul primăriilor se vor ocupa și de consilierea și monitorizarea copiilor ai căror părinți sunt plecați în străinătate, și a asistenților maternali și a rudelor sau familiilor care au copii în plasament.
„Am decis să aprobăm această convenție deoarece trebuie ca eforturile noastre comune să asigure protecția copiilor cu dizabilități sau a celor care se află în diverse situații de risc”, a spus Flutur.
El a precizat că noile structuri din cadrul primăriilor vor monitoriza cu atenție situația tuturor copiilor aflați în dificultate, fie că este vorba despre violență domestică, sărăcie, părinți plecați în străinătate, fără acte de identitate, cu dizabilități sau cu alte probleme.
„Vrem să știm exact ce se întâmplă cu acești copii aflați în diverse situații de risc pentru a-i proteja, astfel încât să nu ne trezim că aflăm despre unii dintre ei că au făcut nu știu ce, prin nu știu ce zone ale țării, și noi să nu avem cunoștință”, a mai spus Flutur.





