Conducerile majorității primăriilor din județul Suceava au sesizat faptul că una dintre problemele pe care le întâmpină în accesarea de fonduri europene este birocrația excesivă la promovarea unor astfel de proiecte. Concluzia a fost desprinsă dintr-un sondaj realizat de Consiliul Județean Suceava la 75 de primării din județ, și în urma căruia cei mai mulți primari au afirmat că în promovarea unor proiecte întâmpină greutăți ce țin în special de durata mare de timp pentru obținerea de avize și autorizații, lipsa de specialiști în managementul proiectelor sau accesul dificil la informații despre fonduri europene. Potrivit spuselor directorului Departamentului de Integrare Europeană din cadrul CJ Suceava, Cătălin Nechifor, în urma centralizării datelor din sondaj, a reieșit faptul că la nivelul primăriilor din județ există cel puțin 185 de proiecte, cu o valoare de aproximativ 270 de milioane de euro, care, în următorii doi ani, ar putea fi promovate pentru a accesa fonduri europene. Potrivit sondajului realizat, 60% din primării consideră ca pozitiv impactul proiectelor pe care CJ Suceava le implementează în prezent în județ, iar 66% au răspuns că administrația județeană se implică într-o măsură mare în promovarea și implementarea proiectelor de dezvoltare a localităților. Nu în ultimul rând, Cătălin Nechifor a afirmat că majoritatea primarilor din județ consideră că strategia de dezvoltare la nivel județean ar trebui să se axeze pe trei direcții principale, respectiv dezvoltarea infrastructurii, a educației și valorificarea potențialului turistic.




