Primăria Suceava intenționează să risipească confuziile din rândul sucevenilor, privind programul de reabilitare termică a blocurilor, distribuind pliante ce conțin o prezentare a programului. În cadrul întâlnirii lunare cu reprezentanții Primăriei, care s-a desfășurat ieri, președinții asociațiilor de proprietari au susținut că sucevenii nu au primit informațiile necesare pentru a înțelege importanța programului de reabilitare termică a blocurilor. Cei mai mulți au pus în discuție imposibilitatea unor proprietari de a cofinanța acest proiect, oamenii neînțelegând practic că este vorba despre sume diferite, de la caz la caz, în funcție de expertiza tehnică și de auditul energetic ce se va efectua pentru fiecare clădire.
Pliantele ce urmează să fie distribuite de Primărie vor conține informații privind etapele proiectului, precum și modul de finanțare a lucrărilor de reabilitare termică a clădirilor. În cadrul acestui program, finanțarea cheltuielilor privind expertizarea energetică, auditul energetic, studiul de fezabilitate și proiectarea lucrărilor de reabilitare termică a clădirilor se asigură din alocații de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinație din bugetul Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului (MTCT). Finanțarea cheltuielilor privind executarea lucrărilor pentru reabilitarea termică a blocurilor se asigură, în proporție de 34% din bugetul MTCT, 33% de la bugetele locale și restul din banii asociațiilor de proprietari sau din alte surse legal constituite, inclusiv fonduri ale Uniunii Europene.
Primarul Ion Lungu a precizat că sucevenii reticenți la aplicarea unui astfel de program la Suceava nu sunt informați despre avantajele pe care le vor avea de pe urma reabilitării termice. Municipalitatea caută soluții pentru a-i sprijini pe sucevenii care trebuie să acopere 33% din cheltuielile de execuție a lucrărilor. Edilul șef al Sucevei a subliniat că, în conformitate cu normele de aplicare a acestui program, asociațiile de proprietari sunt obligate să constituie un fond de reparații care să reprezinte 15% din valoarea lucrărilor de execuție. Valoarea estimată a acestor lucrări, pentru municipiul Suceava, este de 300 de milioane de euro. Până acum, locatarii a 14 blocuri din Suceava au depus documentația necesară intrării în acest program la Primărie.





