– După ce membrii în AGA de la TPL au sesizat că municipiul este plin de maxi-taxi pirat, în stații oprind un număr dublu față de cele autorizate, conducerea Primăriei ia o serie de măsuri pentru depistarea vinovaților
Confruntată cu o “invazie” de maxi-taxi pirat, semnalată de doi dintre consilierii locali care fac parte din AGA de la TPL, Radu Vătafu și Vasile Bilius, municipalitatea suceveană încearcă acum să remedieze situația, printr-o serie de controale amănunțite a activității operatorilor de maxi-taxi.
Astfel, din informațiile furnizate de observatorii TPL, care, timp de două zile, și-au notat toate numerele de înmatriculare a microbuzelor de maxi-taxi care au oprit în stații, rezultă că pe 20 decembrie au circulat 166 de maxi-taxi diferite, în vreme ce a doua zi, pe 21 decembrie, numărul lor a crescut la 201.
Faptul că multe din microbuzele de maxi-taxi din oraș circulă ilegal este evident, ținînd cont că doar 104 microbuze plătesc redevență Primăriei Suceava și sînt autorizate să facă transport public de călători în municipiul reședință de județ.
Drept urmare, primarul Ion Lungu i-a convocat ieri la ședință pe toți membrii Compartimentului de Control a Circulației, din cadrul Primăriei, pentru a le trasa o serie de acțiuni pe care să le întreprindă pentru a combate pirateria în transportul public.
“Este evident faptul că situația a fost scăpată de sub control, iar cei de la TPL au tras un semnal de alarmă binevenit. Am cerut deja Compartimentului de Audit din Primărie să verifice cu atenție listele cu numere de înmatriculare, să le compare cu mașinile înmatriculate de operatorii de transport și care erau autorizate de noi, iar, în paralel, cu puținii oameni care îi avem la Compartimentul de Control, vom intensifica controalele pe teren, iar cei care vor fi descoperiți că circulă ilegal vor suporta consecințele legii”, a declarat Ion Lungu.
Cu toate acestea, numeroasele nereguli din transportul public de călători nu vor înceta cu adevărat decît după ce contractul operatorilor de maxi-taxi cu Primăria Suceava va expira la sfîrșitul lunii februarie, atunci cînd se preconizează o reducere la jumătate a numărului de microbuze acceptate pe traseu, precum și stabilirea de noi trasee, care să nu se suprapună perfect cu cele ale TPL. Dar toate aceste măsuri vor putea fi luate doar dacă pînă atunci vor sosi la Suceava cele 15 autobuze Iveco contractate în leasing de Primărie.