În plină vacanță de vară, peste 100 de elevi din 34 de județe ale țării au participat la faza națională a Concursului „Democrație și Toleranță”, de la Vânători-Neamț, județul Neamț.
Întrecerea a ajuns la ediția cu numărul XXIII, fiecare județ fiind reprezentat de echipajul clasat pe locul I la etapa județeană.
De la Suceava a participat echipajul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Vatra Dornei, format din Alexandra Morari (clasa a III-a, proba artistică), Cristiana Ștefana Constantin (clasa a VIII-a, proba teoretică) și Ioana Claudia Ștefănescu (clasa a VIII-a, proba practic-aplicativă). Fetele au fost îndrumate de prof. Teodora Sandu.
Echipajul care a reprezentat județul Suceava a obținut mențiune din partea Ministerului Educației, un Premiu Special din partea Consiliului Județean Neamț și mențiune din partea Institutului Român pentru Drepturile Omului București.
Concursul din Neamț a avut trei probe: proba teoretică, ce a constat într-o lucrare scrisă, proba practic-aplicativă, respectiv elaborarea unui proiect pentru soluționarea uneia dintre problemele școlii sau comunității locale căreia îi aparțin elevii, și proba artistică, care a constat în realizarea unei lucrări plastice (desen, grafică, pictură, colaj, sculptură etc.).
Evaluarea lucrărilor teoretice, a portofoliilor și a lucrărilor plastice s-a realizat de către Comisia națională, din care a făcut parte și inspectorul de științe socio-umane din cadrul Inspectoratului Școlar Suceava, prof. Cezar Anuței.
Potrivit organizatorilor, obiectivele concursului vizează asumarea rolului și statutului de cetățean în cadrul unei societăți democratice, formarea și dezvoltarea spiritului civic critic și constructiv.
Concursul urmărește cunoașterea conceptelor: democrație, toleranță, drepturile omului, drepturile copilului și a relațiilor dintre acestea; cunoașterea reglementărilor naționale și internaționale referitoare la aceste concepte; exersarea de către elevi a atitudinilor și comportamentelor democratice, tolerante, a spiritului civic; formarea și dezvoltarea deprinderilor de participare la viața comunității educaționale și locale din care elevii fac parte; formarea motivației în vederea promovării și apărării drepturilor omului și ale copilului.