Premierul interimar Emil Boc a inaugurat primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania



Premierul interimar Emil Boc a inaugurat, marți, primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, tronsonul 2B Turda-Gilău, acesta tăind panglica împreună cu ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, și reprezentanți ai conducerii companiei Bechtel, constructorul autostrăzii.
Premierul interimar Emil Boc a ajuns, în jurul orei 14.00, la Turda, alături de ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, ei primind explicații din partea directorului Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj, Ion Pantelimon, despre lucrările făcute pe acest tronson.
Pantelimon a spus că marți a semnat procesul-vebal de predare-primire a tronsonului 2B, de la compania Bechtel, către DRDP și CNADR.
Ulterior, Emil Boc a tăiat panglica, alături de Radu Berceanu și reprezantați ai constructorului și beneficiarului, după care s-a urcat la volanul unei Dacii Logan pentru a testa șoseaua. În aceeași mașină s-a urcat și ministrul Radu Berceanu.
Autostrada se va numi A3 și pe ea se va putea circula cu 130 de kilometri pe oră.
Înainte ca Boc și Berceanu să ajungă la inaugurarea autostrăzii, la Turda s-a aflat și Ioan Rus, care a sosit la inaugurarea tronsonului de autostradă însoțit de liderii PSD Cluj și a spus că invitația la eveniment a venit din partea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri din Cluj.
Fostul ministru de Interne Ioan Rus a declarat că proiectul Autostrăzii Transilvania aparține „în exclusivitate” Gurvernului Adrian Năstase, printre promotorii inițiativei numărându-se și foștii miniștri din Cluj.
Rus a declarat, la Turda, înaintea inaugurării tronsonului 2 B al Autostrăzii Transilvania, Turda – Gilău, că acest proiect a fost aprobat în guvern cu acordul primului ministru Adrian Năstase, Executivul de atunci apreciind că autostrada este oportună și necesară.
„Proiectul Autostrăzii Transilvania aparține în exclusivitate Guvernului Adrian Năstase, printre promotorii inițiali și de bază fiind miniștrii din Cluj Vasile Dâncu, Vasile Pușcaș și Ioan Rus. Proiectul era absolut necesar și oportun. Dacă acel Guvern ar fi reușit continuarea proiectului, ar fi fost gata în 2012. Faptul că au urmat o serie de guverne, mai mult sau mai puțin competente, ne face să inaugurăm doar 40 de kilometri, care sunt mai mult decât nimic”, a spus Rus.
Acesta a menționat că este bine „să ne bucurăm pentru cei 42 de kilometri, dacă nu ne putem bucura pentru cei 400 de kilometri”.
Proiectul de construcție a autostrăzii Transilvania, pe traseul Brașov – Borș, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autoritățile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit inițial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Potrivit unui protocol încheiat în februarie între Ministerul Transporturilor și Bechtel, compania americană s-a angajat să finalizeze în acest an 42 de kilometri din tronsonul Turda – Gilău și viaductul de pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borș.
Ministerul Transporturilor va plăti în acest an companiei Bechtel 420 de milioane de euro, în baza protocolului.