– Orest Onofrei a declarat că, în situația actuală, traseul Cluj Napoca – Suceava ar trebui închis pe timp de iarnă
Prefectul de Suceava, Orest Onofrei, a declarat în cursul zilei de ieri că Drumul Național 17, pe traseul Cluj Napoca – Suceava, reprezintă un pericol public pentru șoferi. Onofrei consideră că dacă până la iarnă firmele care se ocupă de modernizarea acestei rute nu reușesc să finalizeze o parte din aceste lucrări, DN 17 ar trebui închis. „Cred că nici în timp de război drumul de la Cluj la Suceava nu ar putea să arate așa cum este acum. Dacă vine iarna și nu se va face nimic, DN 17 ar trebui efectiv închis”, a declarat prefectul județului Suceava. El a adăugat că, deși se află în curs de modernizare, DN 17 este plin de gropi în asfalt, iar semnalizarea lucrărilor este necorespunzătoare. „Drumul este un pericol public. Este fărmat de la un capăt în altul, este șantier absolut peste tot, semnalizarea este extrem de proastă, și este plin de gropi și de cratere. Dacă vine iarna și toate aceste gropi se vor umple de zăpadă, există pericolul să se producă numeroase accidente grave sau chiar mortale”, a precizat Onofrei. El a subliniat faptul că în ciuda numeroaselor intervenții pe care Prefectura le-a făcut la forurile competente, și în special la Ministerul Transporturilor, nici în momentul de față nu a fost luată nici o măsură pentru ca lucrările de modernizare să fie accelerate. Prefectul a mai precizat că instituția pe care o conduce nu deține pârghiile necesare pentru a da dispoziții firmelor constructoare să grăbească lucrările. „Este foarte grav că toate semnalele pe care noi le-am tras timp de un an au rămas fără răspuns. Și sper ca în cele din urmă Ministerul Transporturilor să aranjeze lucrurile, pentru că este extrem de grav ceea ce se întâmplă aici”, a declarat Orest Onofrei.
Trebuie spus că în ceea ce privește județul Suceava, modernizarea porțiunii Drumului Național 17 între localitățile Poiana Stampei și Iacobeni revine firmelor grecești Aktor și Mochlos. Acestea par însă să fi uitat care le sunt obligațiile ce le revin din contractul de execuție, astfel încât, deși au trecut aproape doi ani de la începerea lucrărilor, DN 17 continuă să arate, așa cum a precizat și prefectul Onofrei, ca după un război. Mai mult, în diverse rânduri, prefectul Orest Onofrei declarase că i se pare inexplicabil faptul că deși anumite porțiuni de drum care „par libere de sarcini”, situate între Pojorâta și Poiana Stampei, nu au fost modernizate de către cele două firme grecești. „Soluția aleasă pe porțiunea Poiana Stampei – Pojorâta este greșită, pentru că acum pe tot acest tronson este un șantier total. Nu este nici o porțiune finalizată, și din acest motiv circulația se desfășoară foarte greu. În aceste condiții le-am cerut constructorilor să atace porțiunile de drum care sunt în extravilanul localităților și să finalizeze măcar anumite părți din DN 17”, declara Orest Onofrei în urmă cu o lună, însă se pare că până în momentul de față reprezentanții firmelor grecești nu au ținut cont de aceste sugestii.





