Prefectul așteaptă ca din acest an cetățenii să trimită petițiile pe adresele de e-mail ale instituțiilor



Prefectul așteaptă ca din acest an cetățenii să trimită petițiile pe adresele de e-mail ale instituțiilor
Prefectul așteaptă ca din acest an cetățenii să trimită petițiile pe adresele de e-mail ale instituțiilor

Prefectul Orest Onofrei așteaptă ca din acest an cetățenii să trimită petițiile în format electronic pe adresele de e-mail ale instituțiilor cărora vor să se adreseze. Aceasta este una dintre prioritățile instituției Prefectului pe anul în curs prinsă în raportul prezentat recent de Onofrei. În perspectiva integrării în Uniunea Europeană, instituția Prefectului urmărește modernizarea activității de acordare a audiențelor, constituirea unei baze de date pentru identificarea cu ușurință a frecvenței acordării audiențelor anumitor persoane sau problematicii supuse atenției. De asemenea, fiecare instituție publică va trebui să-și facă site-uri proprii reprezentative care să furnizeze informații de interes pentru cetățeni. Legat de petiții, în cursul anului trecut la Prefectură s-au înregistrat 5.117 petiții, cu 2.423 mai multe decît în anul precedent. Cele mai multe, adică 3.421 de petiții, reprezentînd 67% din total, s-au referit la refacerea proprietății agricole și forestiere. 520 de petiții, însemnînd 10% din total, au semnalat abuzuri și ilegalități ale autorităților locale, 344 (7%) au vizat cereri de ajutoare sociale, 327 (6%) s-au referit la acordarea de despăgubiri pentru imobile care nu pot fi retrocedate, 323(6%) au vizat probleme de interes comunitar, 93(2%) solicitări de locuințe și 89 probleme legate de locul de muncă. În 2005 la Prefectură au fost în audiență 1910 persoane, cu 15,6% mai mult decît în 2004, în timp ce prefectul a mai acordat alte 5.500 de audiențe în afara orelor destinate acestei activități.