Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a transmis presei poziția sa în ce privește cauzele care au condus la producerea accidentului mortal de vineri noapte, de pe DN 17, din zona șoselei de centură a municipiului Suceava, de la așa-numitul „Zid al Morții”.Conform comunicatului CNADNR, sectorul respectiv de drum se află în lucru din anul 2008, iar pe toată perioada desfășurării lucrărilor, antreprenorul – SC Construcții Feroviare Iași SA – este responsabil pentru asigurarea managementului rutier. În seara zilei de 3 ianuarie, pe sectorul de drum unde a avut loc accidentul rutier s-a acționat cu sare, partea carosabilă fiind umedă, iar condițiile de vizibilitate erau sub 50 metri din cauza ceții. Semnalizarea temporară existentă la momentul producerii accidentului rutier era compusă din: presemnalizarea punctului de lucru; presemnalizarea rutei ocolitoare; indicatoare Lucrări + limitare de viteză 70 km/h montate pe același stâlp (dublate și pe stânga drumului); indicatoare Depășirea interzisă + limitare de viteză 50 km/h montate pe același stâlp (dublate și pe stânga drumului); indicatoare Lucrări + limitare de viteză 30 km/h montate pe același stâlp (dublate și pe stânga drumului); 82 de balize și 31 de lămpi cu lumină intermitentă; indicatoare cu chenar galben Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase – 5 bucăți; depozit de balast în fața rambleului din pământ armat (infrastructura pentru Varianta de Ocolire a municipiului Suceava); parapet metalic de protecție.