Afirmația președintelui Băsescu potrivit căruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblării Dacia la Pitești reprezintă o „inconștiență sinistră, o tâmpenie”, a spus premierul Ponta, adăugând că a fost asigurat chiar de șeful grupului Renault de continuarea investiției, informează Mediafax.
„M-am întâlnit de curând cu președintele grupului Renault și a spus foarte clar că investițiile în România se dezvoltă. Acum, dumneavoastră îl credeți pe președintele Renault sau pe sinistrul noștru președinte”, a spus Ponta jurnaliștilor, întrebat, la Forumul de afaceri Franța-Europa de Sud-Est, organizat la București, cum comentează declarația președintelui legată de uzinele Dacia.
Ponta a asigurat că Guvernul lucrează la îmbunătățirea infrastructurii rutiere și că are încredere în ce spune președintele Renault, nu în ce „mai aruncă, într-o chestie strict politică, Băsescu”.
Președintele Traian Băsescu a declarat, într-o emisiune difuzată luni de postul Look Tv, că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblării de la Pitești, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.
„Eu vă pot spune că în mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. România, dacă nu se conectează integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o țară care rămâne enorm în urmă”, a declarat șeful statului.
El a mai arătat că România va pierde foarte multe investiții dacă nu finalizează Coridorul IV, iar Dacia este ceva „sigur”.
„Este sigur că se va pierde asamblarea de la Pitești, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacități de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacității uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui mașina direct în vapor, este portul la câțiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritatea la București-Alexandria decât la Pitești-Sibiu”, a mai spus Traian Băsescu.
Potrivit președintelui, tronsonul Pitești-Sibiu trebuie făcut cu prioritate, altfel Coridorul IV este înterupt.
„Degeaba vin pe autostradă până la Pitești și de acolo înfund traficul într-o singură bandă. Degeaba plec de la Sibiu mai departe dacă până la Sibiu mă târâi pe o singură bandă și cu tranzitul și cu propriul transport”, a menționat el.
Ambasadorul Philippe Gustin a declarat recent, într-un interviu acordat MEDIAFAX, că este important ca România să aibă rapid infrastructură de autostrăzi și feroviară conectată cu Europa Occidentală, întrucât firme precum Dacia exportă în Vest și întârzierile la livrare influențează costul mașinilor.
„E foarte important pentru România să aibă foarte rapid infrastructură de autostrăzi, drumuri, infrastructură feroviară, aeroportuară care să fie conectată cu restul Europei, cu Europa Occidentală, pentru că firmele care activează aici sunt adesea companii exportatoare. Să luăm ca exemplu Renault, cu 3% (contribuție) la PIB-ul României, 10% din exporturile României. Mașinile sunt făcute la Pitești pentru alte țări europene, dar și pentru piața mondială. Și mașinile trebuie duse foarte rapid, cu tiruri, trenuri și fiecare zi de întârziere, fiecare oră de întârziere are o influență asupra costului mașinii și asupra competitivității Renault-Dacia. Bineînțeles că infrastructura e importantă pentru România, pentru dumneavoastră, pentru mine, pentru cei care călătoresc, pentru a ajunge mai ușor dintr-o localitate în alta, dar e la fel de importantă pentru investitori ca să fie legați de restul Europei”, a declarat Philippe Gustin.
Diplomatul francez a spus că Renault s-a plâns de mai multe ori de această problemă, precizând că ar fi bună o autostradă care să lege Piteștiul de Ungaria.