Polițiștii au vorbit cu 18 supraviețuitori ai accidentului din Muntenegru



Polițiștii au vorbit, joi, cu 18 dintre supraviețuitorii accidentului de autocar din Muntenegru, urmând ca, în cursul zilei de vineri, să discute cu alți opt răniți, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse din Poliție.
Potrivit surselor citate, cei 18 le-au povestit polițiștilor cum s-a produs accidentul, declarațiile fiind consemnate în procese verbale.
Alți opt răniți urmează să fie chestionați vineri, după ce, la indicația medicilor, polițiștii au amânat cu o zi discuțiile cu aceștia.
Astfel, anchetatorii vor avea declarații de la 26 dintre răniții internați la spitale din București, cu ceilalți trei neputându-se comunica, întrucât aceștia sunt în comă.
Ancheta este instrumentată de întreaga echipă a Serviciului Omoruri a Poliției Române, formată din 12 ofițeri, coordonați de chestorul Viorel Vasile, șeful Direcției de Investigații Criminale.
Procurorul general al României Tiberiu Nițu a declarat anterior, tot joi, că în cadrul anchetei privind autocarul prăbușit în Muntenegru au fost audiați, miercuri seară, patru pasageri ai autocarului, care au putut confirma că la volan se afla polițistul George Ciobanu, unul dintre cei decedați în accident.
Un autocar cu turiști români a căzut într-o prăpastie de pe podul Grlo din Muntenegru, duminică seara, în urma accidentului pierzându-și viața 18 persoane, iar ceilalți 29 de pasageri fiind răniți.
Un copil muntenegrean care era pe pod a fost acroșat ușor de autocar și a fost rănit.
Parchetul General face o anchetă în cazul accidentului, sesizându-se din oficiu pentru săvârșirea infracțiunii de ucidere din culpă. Secția de urmărire penală și criminalistică a Parchetului Înaltei Curți de Casație și Justiție va cere sprijinul autorităților din Muntenegru în acest caz, au precizat reprezentanții instituției.
Ancheta autorităților din Muntenegru a relevat până acum că, în momentul în care autocarul a ieșit dintr-un tunel rutier, carosabilul era umed și este posibil ca șoferul să fi fost incomodat scurt timp de lumina foarte puternică a soarelui, pierzând controlul asupra vehiculului, în curbă, scrie miercuri presa din Muntenegru.
În aceste condiții, la care se adaugă viteza care nu era adaptată la acel segment de drum, șoferul probabil a pierdut controlul asupra vehiculului, a pătruns pe contrasens, pentru că exista o curbă ușoară, a rupt balustrada de securitate a podului și a căzut în prăpastie.
Anchetatorii analizează această ipoteză pe baza declarațiilor supraviețuitorilor și altor martori.
Autoritățile din Muntenegru au găsit tahograful autocarului românesc căzut în prăpastie, iar datele dispozitivului vor fi decodificate pentru a se stabili parametrii de circulație în momentul accidentului și cine se afla la volan.
Numeroși supraviețuitori susțin că șoferul circula cu viteză destul de mare. Limita de viteză pe acel segment de drum este de 40 de km/h, mai scrie presa din Muntenegru.
Unul dintre pasagerii accidentați în Muntenegru a declarat, luni, pentru Știrile Pro TV, că în momentul producerii accidentului șoferul era într-o depășire la intrarea într-un viaduct și deși limita de viteză era de 50 km/oră, el avea în jur de 90 km/oră.