Plângere la Comisia Europeană împotriva statului român, pentru taxa de primă înmatriculare



Asociația pentru Promovarea Drepturilor Omului APDO Lider i-a trimis, miercuri, comisarului european Kovacs Laszlo, o plângere îndreptată împotriva statului român, pe tema taxei de primă înmatriculare, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Asociația reclamă că autoritățile române au introdus „abuziv”, în contradicție cu reglementările comunitare obligatorii, taxa specială de primă înmatriculare și susține că propunerea de modificare a acestei taxe înceară să inducă în eroare oficialii europeni.
„Reprezentanții români s-au prezentat cu o nouă propunere de modificare a acestei taxe, încercând să inducă în eroare oficialii europeni prin simpla schimbare a denumirii ei în taxă de mediu și modificarea ușoară a cuantumului sumelor, nemodificând modul de aplicare, care rămâne contradictoriu cu dreptul comunitar”, a declarat avocatul, care reprezintă APDO în acest caz, Daniel Sălcudean.
Acesta a spus că taxa este discriminatorie și că există un interes direct al premierului roman în menținerea ei.
„Reprezentanții autorităților române încearcă tergiversarea în menținerea aplicării acestei taxe contradictorii cu Tratatul Comunității Europene, pe fondul unui interes direct protecționist din partea șefului Guvernului român, care este acționar la societatea importatoare directă a firmei Citroen. Astfel, ne aflăm în fața unui conflict de interese din partea șefului Guvernului și aplicabilitatea acestei taxe, neexistând obiectivitate în soluționarea acestui caz, conform reglementărilor comunitare”, a mai spus Sălcudean.
Președintele Camerei Deputaților, Bogdan Olteanu, declara, sâmbătă, la Zalău, că România nu poate elimina taxa auto, cum ar dori Comisia Europeană, pentru că are alte interese decât aceasta.
În cazul în care România ar renunța la taxa auto, jumătate dintre cei care lucrează în industria auto ar rămâne fără locuri de muncă, a afirmat Olteanu.
Ministrul Mediului, Korodi Attila, declarat, săptămâna trecută, că Guvernul va stabili valoarea finală a taxei de primă înmatriculare în funcție de trei noi cerințe ale Comisiei Europene, care însă nu vor schimba fundamental valorile propuse de experții români.
Comisia Europeană a cerut României să stabilească un cuantum mai mare al taxei de primă înmatriculare în cazul mașinilor mai slabe din punct de vedere al tipului de catalizator euro folosit, ca taxa să scadă mai mult în funcție de vechime în cadrul aceleiași grupe euro și ca procedura de contestare a taxei să fie extinsă și mai clar stabilită, potrivit lui Korodi.
Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Adrian Ciocănea, declara că propunerile României privind modificările care vor fi aduse taxei auto au fost apreciate la Bruxelles ca fiind „în acord cu legislația europeană în domeniu.