În câteva zile

Peste 550 de carduri de sănătate returnate de Poștă au fost ridicate de suceveni de la sediul CAS



Purtătorul de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Suceava, Anda Sălăgean
Purtătorul de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Suceava, Anda Sălăgean

Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava a distribuit până acum 557 de carduri de sănătate care au fost returnate de Poșta Română. Așa a informat purtătorul de cuvânt al instituției, Anda Sălăgean, care a precizat că nu există un termen limită până la care sucevenii pot intra în posesia acestui document electronic. Responsabilul de relațiile cu presa a adăugat că, de la demararea acțiunii de distribuire a cardurilor către asigurați, vineri, 9 ianuarie, cele mai multe solicitări au fost înregistrate în cursul zilei de luni, 12 ianuarie, când 136 de persoane au venit la sediul CAS Suceava pentru a ridica documentul electronic.
Reamintim că, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern, utilizarea efectivă a cardului național de asigurări sociale de sănătate de către asigurați și furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale se va face începând cu 1 februarie 2015. Același proiect precizează că, în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului, precum și în situația modificării datelor personale de identificare, costurile aferente eliberării unui duplicat vor fi suportate de asigurat.
15 zile calendaristice, termen pentru a cere la CAS un duplicat al cardului
Titularul cardului are la dispoziție 15 zile calendaristice de la pierderea, furtul, deteriorarea documentului electronic sau modificarea datelor personale pentru a solicita prin intermediul Casei de Asigurări de Sănătate eliberarea unui nou card.
De menționat că asiguratul suportă contravaloarea cardului de sănătate, precum și cheltuielile legate de pierderea, furtul sau deteriorarea acestuia, precum și în situația modificărilor datelor personale de identificare. Pentru aceste situații, asiguratul suportă cheltuielile la nivelul celor suportate de Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate, iar ultima instituție menționată este mandatată să încheie o convenție cu Imprimeria Națională în vederea producerii și plății duplicatelor.
Tot în termen de 15 zile calendaristice de la pierderea, furtul, deteriorarea cardului sau modificarea datelor personale, titularul sau, după caz, reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia este obligat să solicite prin intermediul Casei de Asigurări de Sănătate eliberarea unui nou card de sănătate, pe baza unei cereri însoțite de dovada contravalorii cardului și a cheltuielilor de distribuție a acestuia.
Eliberarea unui nou card de sănătate se face în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea unei cereri la Casa de Asigurări de Sănătate în a cărei evidență se află persoana respectivă. Acordarea serviciilor medicale, a medicamentelor sau a dispozitivelor medicale se realizează pe baza unei adeverințe eliberate de Casa de Asigurări de Sănătate până la eliberarea unui nou card de sănătate.



Recomandări

Pacienții cu cancer își vor primi în continuare tratamentul gratuit, afirmă Casa Națională de Asigurări de Sănătate

Pacienții cu cancer își vor primi în continuare tratamentul gratuit, afirmă Casa Națională de Asigurări de Sănătate
Pacienții cu cancer își vor primi în continuare tratamentul gratuit, afirmă Casa Națională de Asigurări de Sănătate