Numărul persoanelor care vor fi disponibilizate din sectorul feroviar de stat totalizează 10.342 de salariați, provenind de la 13 companii, societatea cu numărul cel mai mare de concedieri propus, de 6.700, fiind CFR Marfă, conform Ministerului Transporturilor.
Lista companiilor care vor fi restructurate, alături de numărul de personal propus pentru disponibilizare, este inclusă într-un proiect de hotărâre de Guvern, elaborat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI).
Companiile vor beneficia de măsuri pentru diminuarea consecințelor restructurării și reorganizării.
Cei mai mulți salariați vor fi disponibilizați de la CFR Marfă (6.700), următoarele două companii în funcție de numărul concedierilor fiind CFR Călători (1.032) și SC Întreținere și Reparații Vagoane „CFR IRV” (800).
La polul opus, compania cu numărul cel mai mic de salariați care ar urma să fie disponibilizați este SC „Sere și Pepiniere” (15).
Restul companiilor de pe listă sunt CFR SA, cu 600 de angajați propuși să fie concediați, SC „Electrificare CFR” (236), SC „Întreținere mecanizată a Căii Ferate” (23), SC „Tipografia Filaret” (44), SC „Informatică Feroviară” (38), SC Reparații Locomotive „CFR SCRL Brașov” (221), SC Vânzare Legitimații Călătorie „Voiaj-CFR” (89), SC Exploatare a Vagoanelor de Dormit, Cușetă, Restaurant și Bar „CFR – GEVARO” (44) și SC Întreținere și Reparații Locomotive și Utilaje „CFR IRLU” (500).
Persoanele care vor fi disponibilizate din sectorul feroviar de stat vor primi, pe lângă indemnizația de șomaj, o sumă de două ori mai mare decât salariul mediu net pe economie, la data desfacerii contractului de muncă, la care se adaugă un venit lunar de completare pentru o perioadă de 20-24 luni, conform unui proiect de ordonanță elaborat de MTI.
MTI motivează în nota de fundamentare a acestui proiect necesitatea disponibilizărilor prin faptul că „în ultimii ani cota de piață a volumului de transport feroviar a fost în continuă scădere”, astfel că „se impune corelarea numărului de personal din sistemul feroviar cu volumul de activitate”.
În proiectul de ordonanță se mai arată că se impune adoptarea unor măsuri imediate, pentru atenuarea impactului social determinat de efectele proceselor de restructurare și reorganizare, în vederea asigurării protecției sociale a persoanelor disponibilizate prin concedieri colective în sectorul feroviar, precum și pentru instituirea unui regim echitabil în raport cu reglementările în materie din alte sectoare de activitate, precum sectorul minier.