Persoanele din administrația publică la vârsta pensionării, obligate să iasă la pensie



Persoanele din administrația publică ajunse la vârsta pensionării, obligate să iasă la pensie în februarie Foto: MEDIAFAX
Persoanele din administrația publică ajunse la vârsta pensionării, obligate să iasă la pensie în februarie Foto: MEDIAFAX

Persoanele care lucrează în administrația publică centrală și care au împlinit vârsta de pensionare vor fi obligate să iasă la pensie începând cu luna februarie, a declarat, ieri, liderul Alianței Funcționarilor Publici Sed Lex, Vasile Marica. El a arătat că măsura va viza și 6.500 de persoane din administrația publică centrală având funcții de conducere, aflate la vârsta pensionării, dintr-un total de 21.000 astfel de funcții.
„Mie îmi convine această măsură, deoarece din cauza acestor 6.500 de persoane aflate în funcții de conducere cu vârstă de pensionare, cei tineri nu pot avansa”, a spus Marica.
Liderul sindical a precizat că obligația ieșirii la pensie este prevăzută într-un memorandum semnat de ministrul Finanțelor.
Prevederile memorandumului
„Funcționarii publici și personalul angajat cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată din cadrul administrației centrale, care au îndeplinit cumulativ condițiile de vârstă standard și stagiu minim de cotizare pentru pensionare sau, după caz, care au primit decizie de pensionare pentru limită de vârstă și au fost menținute în activitate, încetează raporturile de serviciu sau de muncă, după caz, conform prevederilor legale incidente, începând cu data de 1 februarie 2009. Pentru funcționarii publici și personalul angajat cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată din cadrul administrației centrale care îndeplinesc cumulativ condițiile de vârstă standard și stagiu minim de cotizare pentru pensionare sau, după caz, primesc decizie de pensionare pentru limită de vârstă în cursul anului 2009, se interzice menținerea lor în activitate, acestora urmând să le înceteze raporturile de serviciu sau de muncă, după caz, conform prevederilor legale incidente”, se arată în memorandumul obținut de MEDIAFAX.
Documentul este redactat de ministrul Finanțelor, Gheorghe Pogea, și aprobat de premierul Emil Boc.
Diminuarea cheltuielilor cu deplasările
Memorandumul, cu titlul „restrângerea unor categorii de cheltuieli bugetare în cadrul administrației publice centrale”, se referă și la diminuarea cheltuielilor cu deplasările cu avionul efectuate de secretarii de stat, subsecretarii de stat și personalul încadrat pe funcții similare în statele europene, cu diferența dintre valoarea biletelor la clasa business și cea a biletelor la clasa economic, la reducerea cheltuielilor cu transportul dus-întors pe distanța dintre aeroport sau gară și locul de cazare a personalului trimis în străinătate, prin utilizarea exclusivă a mijloacelor de transport în comun, precum și la limitarea numărului de persoane delegate sau detașate în interesul autorității sau instituției publice.
Toate aceste măsuri sunt justificate în document prin necesitatea restrângerii cheltuielilor bugetare în administrația publică centrală, în perspectiva elaborării bugetului pe 2009 și direcționării resurselor pe domenii prioritare din infrastructură, învățământ, sănătate, protecție socială, agricultură, cofinanțarea proiectelor finanțate de UE și contribuția României la bugetul Uniunii Europene, dar și prin „eficientizarea activității administrației publice centrale”, care trebuie să se reflecte în noile structuri organizatorice.