Deficit de personal

Paza în unele școli, asigurată de angajați, prin rotație



Inspectorul școlar general Gheorghe Lazăr
Inspectorul școlar general Gheorghe Lazăr

Supravegherea în unele unități de învățământ din județul Suceava se va face de angajații instituțiilor, prin rotație, începând cu noul an școlar. Conducerile școlilor au luat această decizie întrucât nu dispun de personal special angajat pentru asigurarea securității în școli sau de fonduri pentru pază.
În raportul privind starea învățământului la început de an școlar, semnat de inspectorul școlar general Gheorghe Lazăr, se arată faptul că din cauza scăderii numărului de norme la nivelul județului au rămas puține posturi de paznici (întâlnite mai mult la licee), astfel încât școlile au fost nevoite să identifice alternative ale formelor clasice de asigurare a securității.
În același raport se semnalează probleme nesoluționate privind asigurarea pazei, în special în unitățile mici, de tipul grădinițelor, care își asigură securitatea cu personalul propriu, fiecare angajat având asemenea atribuții, prin fișa postului.
Sisteme de supraveghere video, în unele școli
Asemenea probleme și situații se înregistrează la Grădinița cu Program Prelungit (GPP) Nr. 1 „Pinochio” Rădăuți, GPP Nr. 3 „Micul Prinț” Rădăuți, Grădinița cu Program Normal (GPN) Nr. 5 „Voinicelul” Rădăuți, GPP Nr. 7 „ABC” Suceava, GPN Nr. 5 Suceava, GPN Nr. 1 „Pinochio” Suceava, GPN Nr. 1 Sălăgeni, Dumbrăveni, GPP Nr. 1 „Alba ca Zăpada” Vatra Dornei, GPP Nr. 2 „Bambi” Vatra Dornei și GPN „Luminița” Siret.
În decursul ultimului an s-au înregistrat progrese în privința asigurării securității unităților de învățământ prin sisteme de supraveghere video, acest fapt fiind și un efect al respectării unor condiții impuse în derularea unor evenimente educaționale, cum ar fi examenele naționale (evaluarea națională, bacalaureatul sau concursul de ocupare a posturilor).
Din cauza costurilor mari, multe școli au renunțat la utilizarea firmelor de pază, iar introducerea sistemelor de supraveghere video și a sistemelor de alarmare au constituit modalități mult mai eficiente pentru asigurarea securității spațiilor.
În unitățile din mediul rural, unde dotările cu echipamente nu au putut fi realizate, din lipsa fondurilor, securitatea se asigură în colaborare cu primăriile și poliția, cu ajutorul cadrelor specializate din aceste instituții, în multe situații, spațiile școlare fiind în proximitatea acestora.