Părinții care au copii în grupa mare de grădiniță vor opta, până la 31 martie, între a-și înscrie copilul la grupa pregătitoare din școală sau a rămâne cu copilul la grădiniță, tot în grupa pregătitoare, fără ca statul să îi mai forțeze să accepte o anumită decizie, a declarat premierul Victor Ponta
„Ideea pe care am discutat-o și cu ministrul Pricopie, și cu ministrul Dragnea a fost următoarea: faimoasa problemă a grupei pregătitoare – nu cred că trebuie să îi forțăm pe părinți să își ducă copiii la școală la grupa pregătitoare, nici nu trebuie să îi împiedici pe cei care vor să meargă să își ducă copiii mai repede la școală, și atunci am stabilit împreună un sistem pe care îl definitivăm în zilele următoare: până pe 31 martie, fiecare părinte care are un copil în grupa mare să spună dacă vrea să rămână la grădiniță încă un an, în grupa pregătitoare, sau vrea să meargă la școală în grupa pregătitoare”, a spus Ponta la Antena 3.
El a arătat că vor exista unele problemele logistice la grădinițe, deoarece la acest moment nu toate sălile sunt pregătite, dar că o parte din fonduri vor fi alocate autorităților locale în acest sens.
În urmă cu o săptămână, premierul a declarat că, în opinia sa, clasa pregătitoare trebuie să revină la grădiniță, el precizând că a discutat deocamdată doar telefonic cu ministrul Educației, dar că va discuta și direct cu acesta pentru a vedea cum poate fi pusă în aplicare măsura din acest an.
El a făcut aceste declarații, întrebat despre recentele afirmații ale ministrului Educației, Remus Pricopie, conform cărora clasa pregătitoare va rămâne la școlile generale.
Ministrul spune că este nevoie de studii pentru schimbări majore în educație, inclusiv la clasa zero
Ministrul Educației, Remus Pricopie, a declarat, ieri, că una dintre problemele învățământului românesc este lipsa unor studii și cercetări atunci când sunt făcute schimbări majore cum ar fi acelea privind clasa pregătitoare sau clasa a IX-a.
În același context, Pricopie a semnalat, la o dezbatere a Societății Academice din România privind calitatea în educație, lipsa unor cercetări care să însoțească marile proiecte de reformă.
„Reforma trebuie să fie o constantă. O reformă, oricât de bună ar fi, dacă nu este înțeleasă de profesori, nu duce nicăieri. Dacă schimbi șase miniștri într-un an, poți spune totul despre țara respectivă. Un alt lucru care trebuie semnalat este lipsa unor studii, cercetări, atunci când sunt făcute schimbări majore. Sunt prea puține date când facem schimbări. De exemplu, clasa pregătitoare la grădiniță sau la școală, clasa a IX-a la școala generală sau la liceu”, a spus ministrul Educației.
Cu același prilej, Remus Pricopie a subliniat că una dintre gravele probleme ale sistemului educațional este analfabetismul funcțional.
„Situația în care copiii nu au mers la școală, și consecința este că nu știu să scrie și să citească, este una. Dar copiii care au stat la școală, sub ochii noștri, ai profesorilor, și nu știu să scrie și să citească, este o problemă foarte serioasă”, a declarat ministrul Educației.
Decizie
Părinții vor opta până la 31 martie între școală și grădiniță pentru grupa pregătitoare
