Termen

Parcări subterane în centrul Sucevei, cel mai devreme peste doi ani



Proiectul noului centru al Sucevei
Proiectul noului centru al Sucevei

Cele două parcaje subterane din zona centrală a municipiului Suceava ar putea să fie la dispoziția șoferilor cel mai devreme peste doi ani. Planul arhitectural arată că parcajele vor avea un singur nivel subteran și sunt destinate doar autoturismelor. Parkingul principal are 107 locuri, iar în cel de-al doilea, din lateralul Casei Culturii, are 55 locuri.
Pentru amenajările exterioare, arhitectul care a coordonat proiectul de refacere a zonei centrale, Constantin Gorcea, apreciază că „trebuie fixat un nivel calitativ ridicat, deoarece este un spațiu reprezentativ, care va da nivelul orașului”. Din memoriul de arhitectură pe care ni l-a pus la dispoziție reiese că platformele pietonale vor fi pavate cu granit, iar spațiile verzi vor fi recreate. În planurile arhitectului sucevean, statuia „Bucovina înaripată” nu mai este în mijlocul pieței, ci excentric, spre clădirea E.ON, iar oul uriaș nu-și mai găsește locul permanent, ci sezonier, în perioada sărbătorilor pascale. Piața 22 Decembrie este văzută ca un spațiu larg, respirabil și unitar ca aspect.
Pentru că este o lucrare amplă, arhitecții propun execuția pe tronsoane, pentru a reduce pe cât se poate disconfortul. Lucrările de reabilitare a suprafețelor pietonale și a străzilor au fost grupate în cinci obiecte diferite, ca părți ale obiectivului de investiție având funcționalitate distinctivă.
Primul este reprezentat de suprafețele pietonale și spațiu verde delimitate de strada Ana Ipătescu, strada Nicolae Bălcescu, blocul 1B și blocul T7 și parcajul nr. 1 nou creat în Piața 22 Decembrie. Aici se refac pavimentele cu dale de granit care să permită accesul ocazional carosabil la suprafețele din jurul fântânii arteziene și din lungul blocului 1B.
Spațiul verde care separă strada Nicolae Bălcescu de parcajul nr. 1 și rampa acestuia va necesita o taluzare pentru preluarea diferenței de nivel între platforma de peste parcaj și stradă.
Fântâna arteziană va fi reabilitată prin refacerea placajelor cu plăci de granit, iar pentru iluminat se propun corpuri cu montaj încastrat în paviment.
Mozaicul din jurul Casei Culturii se restaurează
Al doilea tronson este reprezentat de suprafețele pietonale și spațiul verde delimitate de parcajul nr. 2 nou creat, de clădirea E.ON, strada Ciprian Porumbescu, blocurile nr.1 și 3 și strada Vasile Bumbac.
Lucrările de reabilitare vor consta în principal în reabilitarea circulației pietonale adiacente traseului străzii Vasile Bumbac și parțial clădirii E.ON, cu dale de granit de 8 cm pentru a putea fi ocazional carosabile. Ponderea mare o are refacerea spațiului verde pe traseul actual al străzii Vasile Bumbac ce se deviază, inclusiv trotuarul existent și reabilitarea spațiului verde din jurul rezervorului de incendiu al Casei de Cultură.
Tronsonul trei este reprezentat de zona dată de suprafețele pietonale și spațiile verzi și de traseul străzii Ștefan cel Mare dintre strada Nicolae Bălcescu și parcajul nr. 2 și din jurul Casei Culturii.
Se presupune ca întreaga suprafață să fie tratată ca ocazional carosabilă, având în vedere tipul de activități ce se desfășoară în piață-târguri, expoziții etc.
Pavimentul va fi din piatră naturală (granit) în două culori și texturi diferite, în grosime de zece cm pe traseul propriu-zis al străzii Ștefan cel Mare și opt cm pe platforme.
În zona adiacentă Casei Culturii, platformele și treptele realizate din mozaic de marmură și mozaic tip Venețian de marmură care face parte din amenajările exterioare ale clădirii, cu alcătuiri similare cu pardoselile și treptele acesteia, vor fi restaurate prin utilizarea acelorași materiale și detalii.
Două noi sensuri giratorii
Tronsonul patru este reprezentat de traseul străzii Ștefan cel Mare transformată în pietonal în anul 1985 – între strada Nicolae Bălcescu și strada Curtea Domnească. Lucrările constau în principal în refacerea pavimentelor și reabilitarea jardinierelor banchetelor decorative existente. Pe traseul propriu zis al străzii Ștefan cel Mare se va utiliza pavaj din dale de granit de zece cm grosime, având în vedere posibilitatea utilizării în anumite situații ca traseu carosabil și de opt cm grosime pe platformele adiacente, având în vedere caracterul accidental carosabil.
Tronsonul cinci ar fi format din străzile cu trotuarele și spațiile verzi aferente ce își păstrează doar caracterul carosabil: Ana Ipătescu, Nicolae Bălcescu, Ciprian Porumbescu, prelungirea străzii Vasile Bumbac și cele două intersecții cu sens giratoriu. Lucrările prevăzute sunt amenajarea unui sens giratoriu la intersecția străzii Ana Ipătescu cu Nicolae Bălcescu și accesele spre Mc Donald’s și în parcajul 1; amenajarea intersecției străzii Ciprian Porumbescu cu strada Vasile Bumbac (sens unic) și accesul în parcajul 2, tot în sens giratoriu de dimensiuni minimale, și realizarea noului traseu al străzii cu sens unic Vasile Bumbac.



Recomandări